Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Sarojini Jena

Inspirational

4  

Sarojini Jena

Inspirational

ବାଟ ଓଷା

ବାଟ ଓଷା

1 min
422



ବାରମାସେ ତେର ପର୍ବ ପଡିଥାଇ

ଓଡ଼ିଆ ବାସୀଙ୍କ ପୁରେ,

ଶୁଦ୍ଧ ମନେ ଶୁଦ୍ଧ ଚିନ୍ତନରେ

ଦେବତା ଆସନ୍ତି ପ୍ରୀତିରେ ।


ଓଡ଼ିଆର ନାରୀ ହୋଇ ସୌଭାଗିନୀ

ପତି ସନ୍ତାନ ଆୟୁଷ ମନାସି,

ବିଭୂପାଦ ସେବିଥାଏ ଓଷା ବ୍ରତ ପାଳି

ହୋଇ ମନେ ଭାରି ଖୁସି ।


ପୌଷ ମାସ କୃଷ୍ଣ ଦ୍ଵିତୀୟା ତିଥିରେ

ପଡେ ବାଟ ଓଷା ପାଳନ୍ତି ବିଧିରେ,

କୃଷକର ନାରୀ ମୁଖେ ଖୁସିର ଲହର

ପାଳିବାକୁ ଯମ ଓଷା ହୋଇ ଆଗଭର ।


କେତେ ପିଠା ପଣା କରି ଶ୍ରଦ୍ଧା ଭକ୍ତିରେ

ମହାକାଳ ଙ୍କୁ ଯାଚି ଯେ ଦିଅଇ,

ଅଝମର ଆଶିଷ ପାଇଁ

କାଳ ମହାରାଜଙ୍କୁ ମାଗଇ ।


ଚଲାପଥ ମଧ୍ୟେ ସ୍ଥାପି

ପନ୍ଥାଇ ନାରୀ ଯେ,

ଶୁଦ୍ଧ ଶରୀରେ ଶୁଦ୍ଧ ମନେ

ଗୋବର ଲିପିଯେ ।


ହଳଦୀ,ଜଳ, ସିଞ୍ଚନେ ପବିତ୍ର କରନ୍ତି

ଚନ୍ଦନ, ସିନ୍ଦୂର, କଳା ପନ୍ଥାଇରେ ମାରନ୍ତି,

ଦୁବ,ଗୁଆ,ବରକୋଳିପତ୍ର,ଅରୁଆଚାଉଳେ

ଆମ୍ବଡାଳ ମଧ୍ୟେ କଳସ ସ୍ଥାପନା କରନ୍ତି ।


ବଜ୍ରମୂଳୀ,ଆଖୁ,ମୂଳା,କଦଳୀ

ସୋରିଷଫୁଲ, କୁସୁମ ଫୁଲେ ସଜାଇ,

ଝୁଣା,ଦୀପ,ଧୂପ,କର୍ପୁର

ଗୁଗୁଳର ବାସ ଛୁଟିଥାଇ ।


ପନ୍ଥେଇକୁ ଆବୋରି ସାତ ନାରୀ ଯେ ବସନ୍ତି 

ହୁଳହୁଳି ଶଙ୍ଖ ନାଦେ ପୁର କମ୍ପାଇ ଦିଅନ୍ତି,

ମୁଆଁ, ମଣ୍ଡାପିଠା, ବରା, ବୁଢ଼ା ଯେ ଚକୁଳି

ଛେନା, କ୍ଷୀର, ଗୁଡରେ ପଣାଦେଇଥାନ୍ତି ମିଶାଇ କଦଳୀ ।


ଦେଇ ନାନାଦ୍ରବ୍ୟ ମହାକାଳଙ୍କୁ

ସନ୍ତୁଷ୍ଟ କରନ୍ତି,

ପନ୍ଥେଇ ପାଶରେ ନାରୀ

ଯମ ଦେବତା ମାହାତ୍ମ୍ୟ ଗାଆନ୍ତି ।


ଏ ଓଷା ଯେ କଲେ ନାରୀ

ଅପୁତ୍ରିକ ପୁତ୍ରବତୀ ହୁଏ,

ଏ ବ୍ରତ ପାଳି ନିଷ୍ଠାରେ

ଆୟୁ ଯଶ ବୃଦ୍ଧି ପାଏ ।


ସେଥିପାଇଁ ଏ ପୂଜା ପାଳି ଘରେ ଘରେ

ଦୁଃଖ ନେଇ ସୁଖ ପାଇଁ କରନ୍ତି ଅଳିରେ,

ପୂଜା ଶେଷେ ପ୍ରସାଦ ସଭିଙ୍କୁ ବାଟନ୍ତି

ଖୁସି ମନେ ସ୍ଵ ସ୍ଵ ଗୃହକୁ ଫେରନ୍ତି ।


ଏହିପରି ଓଡ଼ିଆର ନାନା ବ୍ରତ କଥା

ଶୁଦ୍ଧ ମନେ ବାଣ୍ଟୁ ଥିବା ଏହି ସବୁ ବାର୍ତ୍ତା l


Rate this content
Log in

Similar oriya poem from Inspirational