ଆର୍. ଆଇ. ପି.
ଆର୍. ଆଇ. ପି.
ମାଟି ହାଣ୍ଡି ଭାଙ୍ଗି ଗଲାପରେ,
କୁମ୍ଭାର ଚକକୁ ସେଇ ମାଟି ଆଉ ଫେରେନା ।
ସୂତାରେ ଗୁନ୍ଥା ହୋଇ ସରିଥିବା ଫୁଲ,
ସେଇ ସୂତାରେ ହିଁ ଶୁଖିଯାଏ, ଗଛକୁ ଫେରେନା ।
ଈଶ୍ୱର ବି ଲେଖି ଦେଇ ଯାଇଛନ୍ତି -
ଜୀବନ ଥରେ ଚାଲିଗଲେ, ଆଉ ଘଟକୁ ଫେରେନା ।
ମୃତ୍ୟୁ ଯେବେ ଆସେ, ନିଜର କେହି ରହେନା,
ସମୟ ସରିଲେ, ନିଜ ଲୋକ ସେଇ ମୁହଁରେ,
ନିଆଁ ନ ଦେଇ ରହି ପାରେନା ।
ଜଳି ଯାଇଥିବା ସୂତାରେ କେହି ଲୁଗା ବୁଣେନା,
ସକାଳେ ଫୁଟିଥିବା ଫୁଲ ସଞ୍ଜକୁ ରହେନା ।
ଏହି ଗଳିକୁ ଏକା ଆସିଥିଲି, ଏକା ମୁଁ ଯିବି ନା !
କିନ୍ତୁ -
ଜଣେ ଆୱାରା କୁକୁରର ସମାଧି ପାଖରେ ଲେଖା ଥିଲା -
" ଜବ୍ ତକ୍ ଜୀଆ
ଗନ୍ଧାୟା ନହିଁ । "