Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Sarojini Mishra

Classics Inspirational

4  

Sarojini Mishra

Classics Inspirational

ଆଖି ଥାଇ ଅନ୍ଧ

ଆଖି ଥାଇ ଅନ୍ଧ

1 min
374


ଆଖିରେ ଆଖିଏ ଜ୍ୟୋତି ଦେଇଛନ୍ତି

ପ୍ରଭୁ ଯେ ପରମେଶ୍ଵର

ସେ ଜ୍ୟୋତିରେ ତାଙ୍କ ସୃଷ୍ଟିକୁ ଦେଖିବା

ନେବା ତାଙ୍କ ଅନୁଭବ ।


ଆଖିର ଜ୍ୟୋତିରେ ସ୍ରଷ୍ଟାଙ୍କ ସୃଷ୍ଟିର

ତତ୍ତ୍ଵ ଯଦି ନ ବୁଝିବା 

ଆଖି ଥାଇ ଅନ୍ଧ ହୋଇ ଯିବା ସିନା

ଜନ୍ମ ବ୍ୟର୍ଥ ଯେ କରିବା ।


ଆଖିରେ ଆଖିଏ ଜ୍ୟୋତି ପୁରି ଅଛି

ସଂସ୍କୃତିକୁ ନ ଚିହ୍ନିବା

ଆଖି ଥାଇ ସିନା ଅନ୍ଧ ବୋଲାଇବା

ଜୀବନ ନଷ୍ଟ କରିବା ।


ଆଖିରେ ଆଖିଏ ଜ୍ୟୋତି ଥାଇ ଯଦି

ଅନ୍ୟ ଦୁଃଖ ନ ଦେଖିବା

ଆଖି ଥାଇ ସିନା ଅନ୍ଧ ହୋଇଯିବା

ଅମଣିଷେ ଗଣା ହେବା ।


ଆଖି ଥାଇ ଯଦି ଅନ୍ୟ ର ଆଖିର

ବେଦନାକୁ ନ ପଢିବା

ଆଖି ଥାଇ ଅନ୍ଧ ବୋଲାଇବା ସିନା

ସୃଷ୍ଟି ନିରର୍ଥ କରିବା ।


ଆଖିର ଆଖିଏ ଜ୍ୟୋତି ଥାଇ ଯଦି

ସଂସ୍କାରକୁ ନ ଖୋଜିବା

ଆମ ପରଂପରା ଆମ ସଂସ୍କୃତିର

ଗାଥା ଯଦି ନ ପଢିବା ।


ଆଖି ଥାଇ ସିନା ଅନ୍ଧ ବୋଲାଇବା

ଅମଣିଷ ହୋଇ ଯିବା

ସ୍ରଷ୍ଟାଙ୍କ ସୃଷ୍ଟିକୁ ଅପମାନ କରି

ଲାଞ୍ଛିତ ଯେ ହୋଇଯିବା ।


ଆଖିରେ ଆଖିଏ ଜ୍ୟୋତି ଥାଇ ଯଦି

ପ୍ରଭୁ ଗାଥା ନ ପଢିବା

ଯେତେ ପଢିଲେ ବି କି ହେବ ମୋ ବନ୍ଧୁ

ମୁରୁଖେ ନାମ ଲେଖିବା ।


ଆଖିର ଜ୍ୟୋତିରେ ପଥପ୍ରାନ୍ତେ ଯଦି

ଅସହାୟେ ନ ଦେଖିବା

ସହଯୋଗ ହାତ ବଢ଼ାଇବା ପାଇଁ

ଯଦି ବା କୁଣ୍ଠା କରିବା ।


ପ୍ରଭୁଙ୍କ ଦାନକୁ ଅପମାନ ହେବ

ଅମାନବିକ ହୋଇବା

ଆଖି ଥାଇ ସିନା ଅନ୍ଧ ହୋଇ ଯିବା

ଜନ୍ମ ନିରର୍ଥ କରିବା । 


ଆଖିର ଜ୍ୟୋତିକୁ ଦୁନିଆରେ ବାଣ୍ଟି

ଆନନ୍ଦ ଆମେ ଲଭିବା

ସାରା ସୃଷ୍ଟି ପରା ଆମ ପରିବାର

ସ୍ରଷ୍ଟାଙ୍କୁ ପ୍ରଣମୁ ଥିବା I


Rate this content
Log in

Similar oriya poem from Classics