Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Chittaranjan Nanda

Abstract Others

4  

Chittaranjan Nanda

Abstract Others

ଆଜିକାର ରାଜନୀତି ବିଧାନ

ଆଜିକାର ରାଜନୀତି ବିଧାନ

2 mins
293


ଶୁଣ ମୋର ଭାରତର ସକଳ 

ଜନ ସାଧାରଣ

ଭାରତର ଯେତେ ଆଜିକାର 

ରାଜନୀତିର ବିଧାନ ।


ଦେଶରୁ ପରାଧୀନତାର ହୋଇ

ଗଲା ଅନ୍ତ

ବିଦେଶୀ ହଟି ସ୍ୱାଧୀନତା ଆମର 

ହେଲା ଉପଗତ  ।


ଚାଲିଛି ଏଠି କିପରି ଜାତି ଧରମର

ରାଜନୀତି

ଭୋଟବେଳ ଆସନ୍ନ ହେଲେ ନେତାର 

ଦୃଶ୍ୟ ହୁଏ ଭାରୀ ପ୍ରୀତି  ।


ନେତା ଦେଖାଏ ତା ଦଳ କଳ ବଳର 

ସମସ୍ତ ବୁଦ୍ଧି

ନିର୍ବାଚନ ଜିତିଲେ ନଥାଏ ସେହି 

କଳ୍ପନା ର ସିଦ୍ଧି ।


ସମସ୍ତେ ମୋର, ସେହି ଜ୍ଞାନକଥା ଭୋଟ

ବେଳେ ଜାଣେ

ଦିଏ ନେତା ଲମ୍ବା ଭାଷଣ ସକଳ-ଶାସ୍ତ୍ରର

ପରିମାଣେ   ।


ଯେତେ ଚିନ୍ତନ୍ତି ଉପର ମନରେ ବେଦ ଓ 

ବେଦାନ୍ତର ଧର୍ମ

ପରେ ଭୋଟର ବିଚାରେ ଏହା ବାଣୀରେ 

କାହିଁକି ଆସିଲା ତାର ଭ୍ରମ  ।


ମିଥ୍ୟା ପ୍ରତିଶ୍ରତି ଶୁଣି ଶୁଣି ମନରେ 

ଆନନ୍ଦ ଭରି ଥାଏ

ନିର୍ବାଚନ ପରେ ବେଦନାରେ ହୃଦୟ 

ତାର ଭରି ଯାଏ    ।


ହେ ଭାଇ ଭଉଣୀ କୃଷକ ଭାଇର ଶ୍ରମ

ଝାଳର ପରଶେ

ଫସଲ ଅମଳର ପିୟୂଷରେ ତ ମାଟି 

ମା ହସେ      ।


ପୁଂଜିପତି ନିଜର ସ୍ୱାର୍ଥ ଓ ଲାଭରେ

ସଦା ବିତାଏ ଦିନ

ତାହାର ଶୋଷଣ ଧୋକାରେ ବିଷମୟ 

ହୁଏ କୃଷକର ମନ  ।


ପୁଂଜିପତି ନେତା ଭାବେ, ଜନତା ଅଟେ

ନିହାତି ବୋକା

ନିତିଦିନ ତାଙ୍କୁ ସେ ଦେଇପାରିବ ଯେତେ 

ପାରି ଧୋକା    ।


ଏବକାର ନେତାର ମନରେ ସେବା 

ମନୋବୃତ୍ତି ନାହିଁ ଆଉ 

ଲୁଟି ନେବ କିପରି ରାଜ୍ୟର ଧନକୁ 

ଶାସନ ଥାଉ ଥାଉ    ।


ସ୍ବାଭିମାନ ଆଉ କର୍ମନିଷ୍ଠା ଭାବନାରୁ 

ସେ ପାଇବ କିସ

ଗରିବର ଶ୍ରମରୁ ବଂଚିବ, ଚାଷୀ ପଛେ 

ନିତି ଖାଉ ଦୁଃଖର ବିଷ   ।


ଇଲେକ୍ସନ୍ ଆସିଲେ ଜନତାକୁ ନୋଟ 

ଦେଇ ଦେବ

ମଦମାଂସ ଦେଇ ବାଜିମାରି ଇଲେକ୍ସନ୍ 

ଜିତି ଯିବ      ।


କଳା ଧନକୁ ନିତି କରୁଛି ଧଳା, ସଫେଦ 

କୁର୍ତ୍ତା ପିନ୍ଧେ, ଯିବ ସେ ଖସି  

କିଛି ଦୋଷ ନକରି, ନିରୀହ ଗରିବ ବାପୁଡା 

ପାଇ ଯିବ ଫାଶୀ  ।


ଦରବୃଦ୍ଧି, ବେକରୀବୃଦ୍ଧି, ଗରିବ ସଂଖ୍ୟାବୃଦ୍ଧି

ହେଲେ ତାର କଅଣ ହେବ

ପଇସା ବଳରେ ଚେଲା ଚାମୁଣ୍ଡା ଉଡାନ୍ତି ଧ୍ୱଜା

ସେ ପୁଣି ତ ରାଜା ହେବ ।


ସମାଜବାଦର ସୁନ୍ଦର ଆଭାରେ ନବ 

ଉନ୍ମାଦନା ମନରେ ଖେଳେ 

ଦିଶେ ଶୋଷଣବିହୀନ ସମାଜର, ସେ ମମତାର 

ମଧୁ ସ୍ରୋତ ଧରଣୀର ଛାତି ତଳେ ।


ଗରିବର ହୃଦୟ ଯାଉଛି ଫାଟି ଯନ୍ତ୍ରଣାରେ 

କେତେ ଦିନ ସେ ତିଳତିଳ ହୋଇ ଜଳିବ  

ଉଦାସ କଂକାଳର ଶୀର୍ଣ୍ଣ ଯୀର୍ଣ୍ଣ ତନୁ ଓ ମନରେ 

ଦିନେ ପରିବର୍ତ୍ତନର ପରିଭାଷା ଆସିବ ।


ପ୍ରଶ୍ନ କରୁଛି ନିଜକୁ ନିଜେ, ଯାହା ମୁଁ ଲେଖୁଛି 

ଏସବୁ ବସି, କି ସାବାସି ମିଳିବ

ସତ କହିଲେ ଅଛି ପ୍ରାଣଭୟ, ସମୟ ଆସିଲେ

ଗଳାରେ ଫାଶୀ ଲାଗିଯିବ ।


ମିଥ୍ୟାର ବନ୍ଦନାରେ, ମିଥ୍ୟାକୁ ଲେଖିଲେ କିଛି,

ଆତ୍ମା ମୋ ଧିକ୍କାର କରୁଛି

ଦୁନିଆରେ ଶୋଷଣ ଦୂର କରିବାକୁ, ନୂତନତା 

ସୃଷ୍ଟି ପାଁଇ, କେତେ ପ୍ରାଣ ତ ଯାଇଛି ।


ଦୁନିଆରେ ବହୁ ତୋଷାମଦକାରୀ, ପଦବୀର

ଲାଳସା ଓ ଅଭିଳାଷରେ ମାତିଛନ୍ତ

ମୂଲ୍ୟହୀନ ଅସାର ବଚ଼ନ ଚିନ୍ତା କରି, ଭାବନ୍ତି

ଧର୍ମର ବିଜୟ-କେତନ ଉଡ଼ାଇଛନ୍ତି ।


ଏ ଧୃବ ସତ୍ୟ, ଦିନେ ତ ଆସିଛି, ଦିନେ ତ 

ଛାଡିବି ଏ ଭବ ସାଗରକୁ

ଲେଖିବିନି କିଆଁ, ଯାହା ମୁଁ ଭାବୁଛି ମୋ 

ମନର ଚେତନାରେ, ଡରିବି କାହାକୁ  ।



Rate this content
Log in

Similar oriya poem from Abstract