Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Jaishri Autade

Children

4.0  

Jaishri Autade

Children

तुमचा तिरंगा

तुमचा तिरंगा

1 min
186


*हरवले ते दिवस*

*हरवली पाखरे सारी,*

*चिवचीवाट कानी पडेना*

*कशी झाली किमया न्यारी।।*


*आसुसली ही शाळा*

*वर्ग ही बघतोय वाट,*

*चिमुकल्या पावलांचा*

*पाहण्या पुन्हा थाट।।*


*स्पर्श तुमचा भिंतीना*

*अन मैदानावर नाचणारे पाय,*

*सर्व पुन्हा हवय मला*

*आणखी हव काय ?*


*बागड़णारे स्वच्छंद फुलपाखरे*

*बागेत या ना तुम्ही पुन्हा,*

*कोणी रागवत नाही आता*

*तुमच्या विना हा बाग सुना।।*


 *नजर माझी शोधते तुम्हा*

*नयनी अश्रुच्या धारा,*

*स्वातंत्र्यदिनी फडकण्यासाठी*

*वाट पाहतोय तुमचा तिरंगा*

*अन परिसर सारा।।*


Rate this content
Log in

Similar marathi poem from Children