Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Ashwini - Mishrikotkar

Inspirational

3  

Ashwini - Mishrikotkar

Inspirational

स्वराज्य जननी

स्वराज्य जननी

1 min
257


 *आई जिजाऊ*  

*स्वराज्य जननी  

*शिवबाची आई* 

 *सर्वांची भगिनी*

   

*पाठीराखा असशी*

*गरीबांची वाली*

*शिवबा सारख्या*

*पुत्राची जन्माला घाली*


*पुत्र ऐसा घडला*

*महाराष्ट्रा साठी*

*तळपती तलवार*

*स्वराज्य रक्षणासाठी*


*जिजाऊची दृष्टी*

*चौफेर असती*

*सकल जनांना*

*सांभाळून घेती*


*मराठी मातीसा वसा*

*स्वराज्य निर्मितीसाठी

*केले निःस्वार्थी प्रयत्न

*रयतेच्या सुखासाठी


रणरागिणी आहे तू

तूच रणांगण मर्दानी

त्यागाने ठरलीस माते

खरी स्वराज्य जननी


Rate this content
Log in

Similar marathi poem from Inspirational