Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

somadatta kulkarni

Inspirational

3  

somadatta kulkarni

Inspirational

महालक्ष्मी

महालक्ष्मी

1 min
423


करवीर निवासिनी

महालक्ष्मी अंबाबाई

दगडी मंदिर छान

महालक्ष्मी माझी आई  १


भवानीमंडपातच

देवालय उभे छान

गर्भगृही मुर्ती आहे

माझ्या अंबेची महान   २


कोल्हापूर हे प्रसिद्ध

तीर्थक्षेत्र ते महान

अंबाबाईच्या दर्शने

हरते सर्वांचे भान      ३


पुर्वाभिमुख मंदिर

उभी मुर्ती नाजुकसी

नवरात्र महोत्सवी

गळ्यात शोभते ठुसी    ४


नवरात्र सण मोठा

पंचक्रोशीत प्रसिद्ध

महालक्ष्मी दर्शनाला

येती मोठ मोठे सिद्ध     ५


Rate this content
Log in

Similar marathi poem from Inspirational