Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Archana kochar Sugandha

Abstract

2  

Archana kochar Sugandha

Abstract

सुन सखी री

सुन सखी री

1 min
2.9K



सुन सखी री--

साँसो में संगीत होता है

धक-धक मीत होता है। 


सखी री--- 

साँसो से भी निकलता है संगीत 

अरे! क्यों मन बहलाती हो।


साँसें भी होती है कभी किसी की मीत

धक-धक चलती है तो संगीत 

रुक गई तो सब जाता है रीत।


धक-धक चलती है तो जहान 

मैं और मेरे का बखान

रुक गई तो-- 

सखी री-- 

अधूरे रह गए सारे अरमान 

मिट्टी में मिल गई पहचान।


सुन सखी री--

साँसो में संगीत होता है

धक-धक मीत होता है।


Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Abstract