Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Mithilesh Tiwari

Abstract Inspirational

4.7  

Mithilesh Tiwari

Abstract Inspirational

प्रकृति (नारी)

प्रकृति (नारी)

1 min
255


औरत नारी रुपसी बाला ओढी़ नहीं सिर्फ मर्यादा छाला।

जीवन उसका धार कटार बढ़ती वह पग-पग संभार।   


सतित्व त्याग में सावित्री सीता कर्म क्षेत्र की पावन गीता।  

वहीं विराट विश्व की जननी शोषण अन्याय कदाचार की हननी।


कण -कण की पीयूष प्रवाहिनी बन जाती भीषण ज्वाला वाहिनी।

वही कुल शीला कोमलंगी बालाअमर होती बन रणचंडी ज्वाला।


आँचल उसका जीवन-रस बरसाताऔर क्षिति -अंबर नदीश कहलाता।

दया माया मधुरिमा की मूर्ति सकारअकारण न लाए मन मे विकार।


पी नित हर -विष प्यालाबिखराती नूतन मणि उजाला।

हेतु वही पौरुष की पहचान पीयूष -वर्षिणी "प्रकृति" महान।      


Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Abstract