Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Vipin Kumar

Inspirational

3  

Vipin Kumar

Inspirational

पिता

पिता

1 min
182



बच्चो की खुशियों की खातिर, पल पल जोड़ वो चलता है...

खड़े होकर चाट के ठेले पर खाना, उसको इसलिये अखरता है...

हाँ वो पिता है जीवन भर संघर्ष ही करता रहता है...

पेंट हो गयी बड़ी पुरानी, नई समझ वो पहनता है...

जूते घिस गये कबके, अबकी लाऊंगा कहता रहता है....

हाँ वो पिता है जीवन भर संघर्ष ही करता रहता है...

एल आई सी की किस्त रोक ली,फीस की खातिर बच्चो की...

जीवन मे विषपान को अमृतपान समझ कर पीता है..

अपनी देह से जीवनभर मेहनत का आवाहन करता है...

हाँ वो पिता है जीवनभर संघर्ष ही करता रहता है.।



Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Inspirational