Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

GOPAL RAM DANSENA

Inspirational

4  

GOPAL RAM DANSENA

Inspirational

ओ चली

ओ चली

1 min
633


एक आहत, एक राहत

एक भली,एक बुरी

जैसे आयी, वैसे गयी

कोई साथ न जीवन भर चली I


कोई मीन जाल फंस गया

रोए बहुत, क्या ये जग भया

मीन रोए, क्या समुंदर भई

जो बचे उनका क्या उम्र न ढली I


माया न ये हाड़ मांस छोड़े

घर छोड़े मंसा को जोड़े

मजमा लगा लगा दंभ घोली

क्या फकीरी कभी दरबार में पली ।


चल ले चलते हैं मन में सुकून अपना

झूठा मोह जो न कभी होगा अपना

तेरा चादर तू ओढ़ पैरों तक भली

ये वक्त तेरा न मेरा ओ तो मुँह मोड़ चली ।


Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Inspirational