Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Dinesh Dubey

Tragedy

4  

Dinesh Dubey

Tragedy

नर्क का द्वार

नर्क का द्वार

1 min
6


नर्क के तीनो द्वार को ,

पकड़े हुए हैं,सभी लोग ,

लोभ, वासना और क्रोध में,

फसेँ हुए हैं सभी लोग ।


अहंकार तो भरा पड़ा है ,

जिनमे कुछ ना धरा पड़ा है ,

शांति ,प्रेम ,सदाचार से ,

दूर हो रहे हैं सभी लोग।


तेरा मेरा मेरा तेरा में ही ,

अटके हुए सभी लोग ,

जैसे सब कुछ ले जायेंगे ,

गठरी सर पे बांधकर।


आत्म ज्ञान की तलवार से ,

काट लो सारे अज्ञान ,

आंखे खोल कर देख लो ,

सब कुछ रह जायेगा यहीं ।



Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Tragedy