Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

MS Mughal

Abstract

3  

MS Mughal

Abstract

ना समझ था मैं

ना समझ था मैं

1 min
149


ना समझ था मैं , जो अकड़ कर न समझा 

अकड़ते तो मुर्दे है, ये भी पकड़ कर न समझा 


इस खुमार में के, कोई समझाए कुछ मुझे 

किस खुमार में के, लड़ झगड़ कर न समझा


उसने जो समझाया, पकड़ पकड़ कर मुझे

मेने एक न समझा, अड़ अड़ कर न समझा


वो जो आ गए समझाने, दर्श ए अखलाकी

मैं केह उठा जा, पीछे पड़ पड़ कर न समझा


आख़िर क्यों न समझा , कुछ भी तू 'हसन' 

अब क्या समझे तू, जो उजड़ कर न समझा! 



Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Abstract