Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Himanshu Mahla

Classics

4  

Himanshu Mahla

Classics

मेरे झरोखे बदरिया....!

मेरे झरोखे बदरिया....!

1 min
187


अब न नयन में आँसू खारे

 अब न गगन में भीगे तारे

 न ही क्षितिज पे मेघा कारे 


सजल निशा विदा लेती है

मेरे झरोखे पर आ-आकर

  उड़ती बदरिया सदा देती है 


अब न कालिमा भीति देती

रात्र्याकाश मख़मली थाल में

मात्र उजास के बिखरे मोती


नयन छवि में खो-खोकर

 हरसिंगार की डाली-सा मन

 झूम रहा फागुनी बयार में 


कभी शकुन्त-सा उड़ता ये मन

 प्रेम-सिक्त भीगे नयनों सँग

लखता जीवन नभनीलिमा से 


अभेद-प्रेम युत द्वय ये नैना

 बाट जोहते उस प्रियतम की

 रहा जो सँगी जन्म-जन्म से।


Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Classics