Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Sajida Akram

Inspirational

3.8  

Sajida Akram

Inspirational

"लक्ष्य"

"लक्ष्य"

1 min
189


चल-चल रे, वीर जवान

तू न रुक ,न ठहर,

तेरा है एक लक्ष्य,

चल -चल रे वीर जवान..


तुझको है भेदना ,

अपने लक्ष्य पर ,

तुझने है, ठानी ,

चाहे आए कोई,

भी विपदा, तुझको,

न रुकना है, तुझको न

झुकना है, तेरा है एक लक्ष्य,

चल-चल रे वीर जवान..


उठा धनुष, चढ़ा प्रतंचा पर तीर,

कर दे लक्ष्य के आर-पार,

चल-चल रे वीर जवान..



Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Inspirational