Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Manjula Pandey

Abstract

3  

Manjula Pandey

Abstract

कब तक टकरायेंगे

कब तक टकरायेंगे

1 min
173



दीवारों से आप कब तक टकरायेंगे ।

लहू-ए-जिगर से लथपथ हो जायेगें।।


खिलते नहीं शुष्क चट्टानों पर फूल कभी।

तो कैसे दीवारों में रास्ते बन जायेंगे।।


ताली दोनों हाथों की ताकत से है बजती ।

आप एक हाथ से ताली कैसे बजायेंगे ।।


सुना है !आग का दरिया जो पार कर जायेंगे।

वही हर हाल में मंजिल-ए- जीत को पायेंगें ।।


सोच कर यही अब आगे कदम बढ़ते जायेंगे।

धैर्य,संयम, बुद्धि से ही जीवन नैय्या खै पायेंगे।।




Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Abstract