Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Chandan Kumar

Inspirational

4  

Chandan Kumar

Inspirational

कैसा इंसान हैं

कैसा इंसान हैं

1 min
402


अपनी शान में,

अपनी जान हैं,

लोग कहते,

कैसा इंसान हैं !


डटकर चलना,

आदत में सुमार हैं,

इंसानी रूप का,

बहुत अभिमान हैं !


आफत के आगे,

अड़चन बन जाता हैं,

मुंह बना वो भी,

आगे बढ़ जाता हैं !


दुश्मनों के लिए भी,

दोस्ती का द्वार खोलता हैं,

परायों को भी लगता,

मेरा अपना बोलता हैं !


उत्साह उमेठ कर,

पालथी में बैठ जाती हैं,

हर जीव में यही जिगर,

जी भरके चाहता हूं !


Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Inspirational