Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Preeti Sharma "ASEEM"

Abstract Classics

4.0  

Preeti Sharma "ASEEM"

Abstract Classics

जय माँ शारदा

जय माँ शारदा

1 min
367



जय शारदा माता दया करो।

मेरे जीवन में ,

ज्ञान का असीम प्रकाश भरो।।


जय शारदा माता दया करो।

मैं अज्ञानी तुम्हारा बालक हूँ ।

मेरे मन के,

सब अंधकार हरो ।।


जय शारदा माता दया करो।

जिस पर तेरी कृपा होती ।

बुद्धि उसकी जीवन पाती।।


तू कृपा करें तो,

 मूढ भी ज्ञानी हो।

विचारों का वह ,

अनुसंधानी हो।


जय शारदा माता दया करो।

वाणी में तुम कल्याण भरो।


युग -युग जीवन पाऊं मैं ।

तेरा ही ध्यान ध्यायू मैं।।




Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Abstract