Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Preeti Sharma "ASEEM"

Abstract Inspirational

4  

Preeti Sharma "ASEEM"

Abstract Inspirational

मजदूर

मजदूर

1 min
7



 दिनभर मोल -भाव 

सह कर मजदूरी करता ।

अपनी हथेली पर,

 अपनी किस्मत की ,

खुद ही रेखाएं गढ़ता।


 हड्डियों को गलाकर,

 हर रोज लोहा करता। 

पेट की खातिर,

 इंसानी मंडी में हर रोज कटता।


अपने सपनों को छोड़कर ,

साइकिल के स्टैंड पर ।

वो नन्ही आंखों के लिए,

 एक ख्वाब बुनता।

देती तो है सरकारें गारंटी।

पर उसकी भला कौन सुनता।


हर रोज आश्वासन और विकास से परे ।

अपनी मेहनत का थैला उठा ।

वह जिंदगी से रोज,

नई सिरे से नई लड़ाई करता।



Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Abstract