Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Madan Kumar Gankoti

Action Inspirational

3  

Madan Kumar Gankoti

Action Inspirational

हुनर जिंदगी का

हुनर जिंदगी का

1 min
206


हिफाजत कर हुनर की, जो सबको नहीं मिलता है,

खुदा की मेहरबानी है उन पर, जिन्हें हुनर मिलता है l


छोड़िये दुनिया क्या कहेगी अपने हुनर को मत रोकिये,

ये दौर हुनर दिखने का है, अपनी उड़ान मत रोकिये l


लोग करते रहेंगे जलील पर कल जब कामयाब होगा,

हिफाज़त कर हुनर की कल तेरा हुनर काम आयेगा l


जीवन कुछ नहीं है पर एक शुभ अवसर अवश्य देगा,

हुनर है तुझ में अगर तो जीवन को यादगार बना देगा l

 

हिफाजत कर हुनर की, जो सबको नहीं मिलता है, 

खुदा की मेहरबानी है उन पर, जिन्हें हुनर मिलता है l



Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Action