Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

मोहनजीत कुकरेजा

Abstract

4.7  

मोहनजीत कुकरेजा

Abstract

हमने मना रखा है

हमने मना रखा है

1 min
311


दिल के बहलाने का एक ज़रिया बना रखा है

इस शेर-ओ-शायरी में और तो क्या रखा है ?!


आ जाओ तो अच्छा, ना आओ तो ग़म नहीं…

उम्मीद ने वैसे भी अपना दामन छुड़ा रखा है !

 

ग़ैरों के सितम की शिकायत करें भी तो कैसे?

यहाँ अपनों ने ही पीठ से खंजर लगा रखा है !

 

ख़ुशियों को ख़ुदा जाने नाराज़गी क्या है हमसे

घर का दरवाज़ा तो हमेशा से खुला रखा है !

 

रूठती है यह ज़िन्दगी तो अब रूठा करे बेशक

कम-अज़-कम मौत को हमने मना रखा है !



Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Abstract