Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Praveen Gola

Inspirational

4  

Praveen Gola

Inspirational

गर्व

गर्व

1 min
243


आज़ादी की खुशी मिली ,

हम सबको ......

कैसे जाने दे अब ?

हम इसको ......


आओ आज़ादी का मिलकर ,

जश्न मनायें ....

हाथों में तिरंगा थाम ,

हम लहरायें।


नए भारत में एक नया ,

पैगाम फैलायें .....

हम भारतवासी होने का ,

गर्व दिखायें |


उन वीरों की कुर्बानी ,

याद करें .....

जिनके लहू से मातृभूमि पर ,

ज्योति जले।


सब भारतवासी मिलकर उन्हे ,

नमन करें .....

श्रद्धा सुमन अर्पित कर उनपर ,

गर्व करें।|



Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Inspirational