Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Phool Singh

Drama Classics Inspirational

4  

Phool Singh

Drama Classics Inspirational

एकता की ताकत

एकता की ताकत

1 min
228


एक-एक ऊंगली मिल मुठ्ठी बनती

बने एकता बडी़ मजबूत

अच्छे-अच्छों को धल चटा दे

जिसमें शक्ति हो भरपूर।।


अलग-थलग जो पडे़ रहें

कमजोर, असहाय से जीवन में मजबूर 

रंग- बेरंग सी जिंदगी होती

रहे मौज-मस्ती से दूर।।


बूरे वक्त में कोई साथ न होता

होते निराशा संग आत्म ग्लानि से चूर

समस्याओं से हर रोज झुझते

जाते हंसी-खुशी को भूल।।


अपनापन होता एकता में यारों

भावनाओं में बहता खून 

बडे़-बडे़ लछ्य छोटे पड़ते 

ऐसी एकता की ताकत बेजोड़।।


Rate this content
Log in