Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

J P Raghuwanshi

Inspirational

3  

J P Raghuwanshi

Inspirational

"बोली"

"बोली"

1 min
346



बोली सम्हल-सम्हल बोलो,

जीवन में अमृत घोलों।


मीठी वाणी से सुख उपजत है,

सुनवें में प्यारी-प्यारी लगत है।

हिये तराजू तोलो,

जीवन में अमृत घोलो।

बोली------


आज कोकिला भई मन भावन,

बोली मीठी बोले सुहावन।

मिश्री सो रस घोलो,

जीवन में अमृत घोलो।

बोली-------


कड़वी वाणी कवहूं मत बोलो,

वातावरण में जहर मत घोलो।

रिश्ते बने मत तोरो,

जीवन में अमृत घोलो।

बोली-------


Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Inspirational