Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Manju Yadav

Tragedy

4.5  

Manju Yadav

Tragedy

बेरोजगारी

बेरोजगारी

1 min
299


बेरोजगारी की हाल में अब तो दम घुटने लगा है ,

ये रोज रोज की सरकार में अब दम घुटने लगा है ,

ये व्यथा अब तो हर किसी को मारे जा रही है ,

इस व्यथा को कहने में अब तो दम घुटने लगा है ।

एक उम्र में आकर शिकायतें , हिदायते , इत्मीनान

कयामतें , रंजोगम सब बस शब्द नजर आती है

इनायतों की इबादत में अब तो दम घुटने लगा है ,

रोज अखबार में छपती है कई विभागों की भर्तियां ,

खाने के और दिखाने के और हाथी दांत जैसी ही,

कम्पटीशन की रफ्तार में अब तो दम घुटने लगा है।

          


Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Tragedy