Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

बालज्ञान

बालज्ञान

1 min
211



सबसे तन्दरुस्त विज्ञान

मनोहारी सबसे बड़ा ज्ञान

जिद्दी, हठी और निश्छल

झलकता जिसमें अपना

सिर्फ प्यार !


मेरा तो मेरा है

तेरा कैसे होगा

हम तो खेलेंगे आफ़त से

भी लड़कर

क्यूँ जलता है देखकर

हमें यह संसार !


अबोध बचपना मेरा

निर्मल स्वभाव !

ईश्वर के प्रतिरूप हम

दिल में रखते समभाव !


यह बाल रूप मेरा जानो

मेरा विज्ञान

तू क्या चीज है रे मुसीबत

जब ख़ुदा की नजरों में

हम हैं महान !



Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Inspirational