Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

J P Raghuwanshi

Tragedy Inspirational

4  

J P Raghuwanshi

Tragedy Inspirational

अवतार

अवतार

1 min
431



आ जइयो राघव अब करिओ न देर,अब तो फांसी लगी है।


चारों तरफ है भ्रष्टाचारी।

हो रई हैं कालाबाजारी।

रिश्वत ले रहे हैं अधिकारी।

देश के जो रखवारे वे बन गयें है चोर,अब तो फांसी लगी।

आ जइयो--------


माता-पिता गुरू की नहिं माने।

इतनों ऊंचों ज्ञान बखाने।

जैसे परम ब्रह्म को जाने। गांव-गांव पंथों के मच रयें हैं शोर,अब तो फांसी लगी है।

आ जइयो-------


संस्कार छूट गये।

यज्ञ हवन भूल गयें।

ऐसे मस्ताने भयें।

जीवन बर्बाद भओ।

लग पाई न डोर,अब तो फांसी लगी है।

आ जइयो------


आ जइयो राघव अब करिओ न देर, अब तो फांसी लगी।।



Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Tragedy