Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Dr.rajmati Surana

Abstract

2  

Dr.rajmati Surana

Abstract

ऐ जिंदगी

ऐ जिंदगी

1 min
369


ऐ जिन्दगी तुझसे .......क्या गिला करूं,

उलझनों में उलझी है क्या अदा ‌ करूं।


इबादतें इबादतगाह में जा करती हूं खुदा से,

मुकाम मुकम्मल न होता क्या अजां करूं।


क़फ़स सी बन कर रह गई जिन्दगी मेरी,

काजी़‌ बन जा मेरा न अब क्या खता करूं।


तिश्नगी नहीं रखता दिल तख्त ए ताज की,

खालिस दिल मेरा रूहानी क्या राब्ता करूं।


अर्जमंद बनने की न कोई चाहत मेरी,

गुमगश्ता हुआ गुलिस्तां क्या चारा करूं।।


क़फ़स-कैद

तिश्नगी _प्यास

खालिस_पवित्र

अर्जमंद_ महान

गुमगश्ता_भटकता हुआ



Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Abstract