Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

06 AANVI KUMARI 6C

Tragedy

4  

06 AANVI KUMARI 6C

Tragedy

आदमी

आदमी

1 min
407



लाखों सितम जुबान से करता है आदमी ।

तलवार-ओ-तीर जेह्न में रखता है आदमी ।।


कुदरत की रहमतों से ही फलता है हर दरख्त ;

औ नेकियों के नूर से फलता है आदमी ।


नीयत, नजर से, कौल या फितरत से भी मियाँ ;

क्यूँ वक़्त सा हर पल ही बदलता है आदमी ।


साया वफा का प्यार का ममता यकीन का ;

रिश्तों के कई रंगों में घुलता है आदमी ।


जब चाहता है खेलता है तोड़ता है दिल ,

कैसे यकीन-ए-यार कुचलता है आदमी ।


अदब-ओ-हुनर की रौशनी औ सादगी का फन ;

इनके बदन को ओढ़ के बनता है आदमी ।


Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Tragedy