Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

AYAN DEY

Romance Tragedy

1.0  

AYAN DEY

Romance Tragedy

তন্বী

তন্বী

1 min
564


চিরকাল ওগো তন্বী জ্বলিছ

পুড়িছো বহ্নিজালে ;

ভাবিছো তবু নিরীহ দুরুহ মোহে

জগতেরই শুধু ভালে ।

পাইলে না তো কিছুই তবু

হাহারবে মরা ছাড়া ,

আর্তি বুকেতে ধরা ;

জীবন তোমায় চেয়েছে কাছে শুধু ,

চেয়েছে কাছে শুধু ।

ভীষণ দহন অহরহ শুধু সহিবে 

কেন গো নারী ?

বিভীষিকাম​য় সহস্র যোজন

দিবে কেন পাড়ি ?

পাইলে না তো কিছুই তবু

গুমরে মরা ছাড়া ,

আর কাঁদনে আত্মহারা ;

জীবন তোমায় চেয়েছে কাছে শুধু ,

চেয়েছে কাছে শুধু ।


Rate this content
Log in

Similar bengali poem from Romance