Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

TANMOY SEN

Classics

5.0  

TANMOY SEN

Classics

জন্ম - মৃত্যু

জন্ম - মৃত্যু

1 min
732


জন্ম নিলে মৃত্যু হবেই,

নির্মম বার্তা সকল মনে;

আজকের সমাজব্যবস্থায় মোরা

মৃতপ্রায়, দুঃখ-কষ্ট প্রতিক্ষণে;

জন্ম নিয়ে আজ আমরা

মৃত্যুর পথের খোঁজ করি,

বিকৃত সমাজ, দূষিত পরিবেশ,

অপশাসনের ডঙ্কায় সদাই ডরি;

জন্ম ভালো নাকি মৃত্যু?

পেন্ডুলামের মতো কেবল দুলি,

মায়া-মমতা ভালোবাসার বন্ধনে

জাগে, ইচ্ছে মৃত্যুকে ভুলি।


Rate this content
Log in

Similar bengali poem from Classics