Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

TANMOY SEN

Classics

5.0  

TANMOY SEN

Classics

জীবন ফিরুক বাঁচার ছন্দে

জীবন ফিরুক বাঁচার ছন্দে

1 min
617


অন্ধকার মনের দিগন্তরেখায়

আলোর সঞ্চার হোক নতুন,

আবার একবার আশায় বুক বাঁধি,

আনন্দময় হবে এই জীবন।


ধুয়ে যাক সমস্ত দূরত্ব,

উড়ুক হিংসা পোড়ার গন্ধে;

আনন্দ, স্বপ্ন নিয়ে জীবন  

ফিরুক বাঁচার আপন ছন্দে।


তোমার-আমার জীবনধারা

হোক রঙ্গিন সাত রঙেতে,

হাসবো-হাসাবো, বাঁচবো-বাঁচাবো

প্রাণের জীবন রবে প্রাণেতে।


Rate this content
Log in

Similar bengali poem from Classics