Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

বিকাশ দাস

Classics

3  

বিকাশ দাস

Classics

দেখা

দেখা

1 min
864


(এক)

হলে বাড়াবাড়ি হোক ছাড়াছাড়ি  

আবার হোক  

এক নতুন রকমের কঠিন জখমের;

ফিরে ফিরে চাওয়া 

ফিরে ফিরে পাওয়া

যত্নশীল হাতে 

পড়িয়ে ফুলের বেড়ি এক দু’জনের পায় ।


(দুই)

কাটা কুটির পথ চলার মোহকে 

এক নতুন রঙের নতুন ঢঙের 

লাগুক.....

তোমার আদুরে হাত 

আমার মস্তকে । 

সোহাগের প্রাচুর্য আমার 

বুকের স্তবকে । 

সব ত্রুটি শুধরে 

ফিরে ফিরে চাওয়া

ফিরে ফিরে পাওয়া

যত্নশীল হাতে 

পড়িয়ে ফুলের বেড়ি এক দু’জনের পায় ।


Rate this content
Log in

Similar bengali poem from Classics