Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Kamala Satpathy

Tragedy

3  

Kamala Satpathy

Tragedy

ଭତ୍ତା

ଭତ୍ତା

1 min
402



ବାର୍ଦ୍ଧକ୍ୟର ଭତ୍ତା ସାତ ସପନ ଲୋ

ଆଖିରୁ ମଲାଣି ପାଣି

ଇଜ୍ଜତେ ମହତେ ବଞ୍ଚିବା ଇଚ୍ଛାରେ

ଆଣ୍ଠୁଗଣ୍ଠି ଧଇଲାଣି ।

ଭୋଟ ପୂର୍ବରୁ ଆସିଥିଲେ ନେତା

କହିଥିଲେ ମୃଦୁ ବାଣୀ

ବିଭିନ୍ନ ଯୋଜନେ ଏତେ ପାଇବୁ ଯେ

ପାରିବୁନି ଜମା ଗଣି ।

ଇନ୍ଦିରା ଆବାସ, ବିଧବାର ଭତ୍ତା

ବୁଢାବୁଢୀଙ୍କର ପାଇଁ

କେତେ କେତେ ସବୁ ନାଆଁ କହିଗଲେ

ମନେ ତ ରହିଲା ନାହିଁ ।

ସେଦିନୁ ଧାଇଁଛି ବ୍ଲକ ଅଫିସି

ପଞ୍ଚାୟତ ରାତି ଦିନ

ଦିଅ ବାବୁମାନେ ସାହାଯ୍ୟ ଯୋଗେଇ

ମୁଁ ବଞ୍ଚିବି ବା କେତେ ଦିନ !

କରିଥିଲି ପୁଞ୍ଜେ ପୁଅ ଝିଅ ଜନ୍ମ

ବଢେଇଥିଲି ଯତନେ

ତାଙ୍କ ଅରଦଳି ପୂରା କରିବାକୁ

ପେଟକୁ ଖାଇନି ଦିନେ ।

ମାତୁରୁ ସୁଖରେ ବିଭୋର ହେଇକି

ଭୁଲିଥିଲି ସବୁକିଛି

ଆଜି ସେଇ ସୁଖ, ମୋ ପାଇଁ କଳଙ୍କ

ଭାଗ୍ୟକୁ ଖାଲି ନିନ୍ଦୁଛି ।

ଲଗିଗଲା ପର, ଉଡିଗଲେ ପକ୍ଷୀ

ରହିଛି ପଡି ମୁଁ ଏକା

ଭୋକରେ ପେଟ ମୋ ପିଠି ଛୁଇଁଲାଣି

ହାତଗୋଡ ହେଲା ବଙ୍କା ।

ଅନ୍ଧାରୀ ମୂଲକେ ଘର ଅଟେ ଯେଣୁ

ପାଦ ଥାପେ ନାହିଁ କେହି

ହଜାର ଯୋଜନା ନାଆଁ ଶୁଣିଲିଣି

ଲାଭ କିନ୍ତୁ ପାଇନାହିଁ ।

ବ୍ଲକ୍ ଅଫିସିରେ କହିଥିଲେ ଦିନେ

ମିଳିବ ବିପିଏଲ୍ କାର୍ଡ

ପାଇବାକୁ କିନ୍ତୁ, କରିବାକୁ ହେବ

ଗାନ୍ଧି ମୁଣ୍ଡର ଯୋଗାଡ ।

ସେତିକି କ୍ଷମତା ଥାଆନ୍ତା ଯଦି ମୋ

ତାତୁ ଥାଆନ୍ତା କି ପେଟ

ନିଲଠା ପ୍ରାଣଟା ଚାଲିଯାନ୍ତା ଯଦି

ସରିଯାନ୍ତା ସବୁ ନାଟ ।

ଯାହା ହାତ ଧରି ଆସିଥିଲି ଦିନେ

ଆଖିରେ ସପନ ଭରି

ଅଧା ବାଟେ ଏକା କରିଦେଇ ଗଲା

କାନ୍ଦୁଅଛି ଝୁରି ଝୁରି ।

ସ୍ୱାମୀ ଗଲା ପରେ ନିଃସହାୟ ହୋଇ

ପଡିଅଛି ଏକା ଏଠି

ବିଧବା ଭତ୍ତାଟା ମିଳିବା ଆଶାରେ

ଆସୁଛି ମୁଁ ପଡିଉଠି ।

ଦିନେ ବି ପାଇନି ଖୁଦ କଣିକାଏ

କେମିତି ମାରିବି ଭୋକ

ଅଫିସିରେ କିନ୍ତୁ ବାବୁ କହୁଛନ୍ତି

ଅଛି ମୋ ଆଙ୍ଗୁଠି ଛାପ ।

କାହାକୁ ମିଳିଲା, କେତେ ବା ମିଳିଲା

ଜଣାନାହିଁ କିଛି ମତେ

ମୋ ନାଁ ରେ ଯଦି ଥିଲା ସେ କାର୍ଡଟା

ମିଳିଲାନି କାହିଁ ସତେ !

କିଏ କହୁଅଛି ଆର ଗାଁ ବୁଢୀର

ପାଖେ ଅଛି କାର୍ଡ ମୋର

କେମିତି ସେଇଟା ଗଲା ତା’ ହାତକୁ

ଦେଉନି କେହି ଉତ୍ତର ।

ଅନ୍ତ ଫାଡି ଯା’କୁ ଜନ୍ମ ଦେଇଥିଲି

ସିଏ ତ ଚାହିଁଲା ନାହିଁ

କାହିଁ ତେବେ ମନ ଦୁଃଖ ମୁଁ କରିବି

ସର୍କାରୀ ଯୋଜନା ପାଇଁ ।

କିଏ ବା ଅଟନ୍ତି ସେମାନେ ମୋହର

ବୁଝିବେ ମୋ ପେଟ ଦୁଃଖ

ଥାଆନ୍ତୁ ସୁଖରେ ସଂସାରେ ସଭିଏଁ

ଫେଡନ୍ତୁ ଠାକୁରେ କଷ୍ଟ !

-0-


Rate this content
Log in

Similar oriya poem from Tragedy