Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Kalpana Misra

Abstract

4.8  

Kalpana Misra

Abstract

मर्यादा पुरुषोत्तम

मर्यादा पुरुषोत्तम

1 min
284


हे मर्यादा पुरुषोत्तम सुन लो

इस धरती की करुण पुकार ।

हाथ जोड़ हम करे प्रार्थना

मचा हुआ है हाहाकार ।

अपनी सीता की खातिर

उस युग में रावण मारा था ।

आज धरा पर घूम रहे हैं

लाखों रावण मारीच हजार ।

रावण ने रावण होकर भी

मर्यादा का मान रखा ।

सीता सीता माना और

तिनके का भी मान रखा ।

किन्तु आज के रावण को

क्या रोक सके लक्ष्मण रेखा ।

आज धरा की हर सीता की

सुन लो राजा राम पुकार ।

एक बार फिर आ धरती पर

कर दो राम राज्य विस्तार ।।


Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Abstract