Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Rashmi Prabha

Inspirational

3  

Rashmi Prabha

Inspirational

माँ की शक्ति

माँ की शक्ति

1 min
192


परिस्थितियाँ परिभाषाएं बदल देती हैं,

और एक अलग सच परिभाषित होता है।


चार दीवारों से घिरी एक छत 'घर' नहीं होती,

'घर' एक माँ होती है,


दो बाँहें-चार दीवारों से अधिक सशक्त होती हैं,

छत में वो बात कहाँ, जो बात माँ के आँचल में होती है !


आंधी-तूफ़ान, क्या नहीं सह जाती है माँ,

एक-एक साँस मजबूत ईंट बन जाती है !


चार दीवारों का घर अपना न हो,

बनाये रिश्तों की यादें अपनी न हों,


माँ-एक सुरक्षित घर का एहसास देती है,

ममता के जादुई स्पर्श से

किराए का दर्द बाँट लेती है।


Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Inspirational