Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Rashi Singh

Inspirational

2  

Rashi Singh

Inspirational

कविता

कविता

1 min
1.3K


चलो दिलों को दिलों से मिलाते हैं,

रिश्तों में आई अहंकार की दीवार गिराते हैं,

वक्त जाये न यह यूँ ही गुजर,

हर लम्हे को गैरों की खुशी में बिताते हैं,

सहारा देकर बेसहारों को,

सच्ची खुशहाली का चिराग जलाते हैं,

सेंक न सके जाति -धर्म की रोटी कोई ,

एकता की मिलकर ऐसी मिशाल बनाते हैं,

बहुत जी लिये मर-मर कर,

काम आये वतन क,कुछ जतन ऐसा करते हैं,


Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Inspirational