Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Anita Mandilwar Sapna(world record holder)

Inspirational

4  

Anita Mandilwar Sapna(world record holder)

Inspirational

मिलकर गीत सुनाएँ  (जनवरी 4)

मिलकर गीत सुनाएँ  (जनवरी 4)

1 min
8


नयी सोच के साथ हम आओ कदम बढ़ाएँ,

भेदभाव भूल के सारे आओ हाथ मिलाएँ ।


जात-पात का राग छोड़कर छोड़ो खींचातानी,

भारत के वासी हैं हम सब मिलकर दीप जलाएँ । 


जैसे एक है सूरज चंदा एक हम रहेंगे ,

गाँव गाँव गली गली में मिलकर गीत सुनाएँ। 


एक अकेला थक जाएगा कर्म करते-करते, 

मिलजुल के थोड़ा-थोड़ा हम भी बोझ उठाएँ। 


धरती मां की हरियाली बनी रहे 'सपना', 

आओ मिलकर सींचे इतना हर दिवस सजाएँ।



Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Inspirational