Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

ए ...दिल

ए ...दिल

1 min
443


​एतराज बोलने पर नहीं न बोलने पर करिए 

​कहीं समेट न ले सन्नाटा गुफ्तगू करते रहिए।

​हाथ किसी का डर से कभी नहीं दिल से पकडिये 

​और फिर ताउम्र सुख दुख की छाँव में साथ रहिए।

​साथ जाएगा न शरीर भी गरूर किस पर करिए 

​काम आ सको एक दूसरे के भावना यह रखिए।

​​

​बनी हो बाती गर दिए की तो साथ साथ जलिए 

​फिर क्या गिला और शिकवा बेसबब मुस्काइये।

​दिखाने क़ो हया इस जहाँ क़ो न घूँघट ओढिये 

​बचाकर पानी आँखों में पर्दा पलकों से कीजिए।

​कर नहीं सकते गैरों के गम कम अफसोस न करिए 

​जले पर छिड़क कर नमक कुटिल मुस्कान न रखिए। 


Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Abstract