Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Lata Behera

Tragedy

3  

Lata Behera

Tragedy

ତ୍ୟାଗ

ତ୍ୟାଗ

2 mins
159



ତ୍ୟାଗ କରେ ଯିଏ ଏଇ ଦୁନିଆରେ 

   ସବୁଠାରୁ ବଡ ସିଏ

ତାର ସେଇ ତ୍ୟାଗ ନା ଏଇ ମାନବ

   ନା କେବେ ବୁଝି ଥାଏ ।


ତ୍ୟାଗ କରି କରି ଜୀବନରେ ସିଏ

    ଦୁଃଖ କଷ୍ଟ ସହୁଥାଏ

ଜୀବନ ଜୁଇର ଯନ୍ତ୍ରଣା ନିଆଁରେ 

    ଛଟପଟ ଖାଲି ହୁଏ ।


ତଥାପି ଜୀବନେ ଶାନ୍ତି ପାଏ ନାହିଁ 

    ଜଳି ଜଳି ମରୁ ଥାଏ

ଏ ଆଖିର ଲୁହ ସେ ଆଖିରେ ମାରି

    ଦିନ ସାରୁ ଥାଏ ସିଏ ।


ଘର ପରିବାର ଦାୟିତ୍ବ ନିଏ ସେ

    ସବୁ ମନ ନେଇ ଚଳେ 

ତଥାପି ତାହାକୁ ନିନ୍ଦାରେ ଗାଧାନ୍ତି

   ଭିଜେ ସିଏ ଲୁହ ଜଳେ ।


ସବୁ ସମ୍ପତ୍ତିରୁ କରିଲେ ବଞ୍ଚିତ 

    କରୁଥିଲେ ଅତ୍ୟାଚାର 

ସହି ଯାଉଥିଲେ ସେ ଦୁଇ ପରାଣୀ

   ଭାବି ନିଜ ପରିବାର ।


ରୋଜଗାର ସ୍ୱାମୀ କରେ ତାର ଯାହା

    ସେଥିରେ ଚଳନ୍ତି ସବୁ

ଘର ପାଇଟିର ସବୁ କାମତକ 

  କରିବାକୁ ପଡେ ତାକୁ । 


ଦିଅର ନଣନ୍ଦ ପଢେଇଲା ପାଠ 

   କରିଲେ ଚାକିରୀ ସିଏ 

ନିଜ ଅଳଙ୍କାର ବିକ୍ରି କରି ଦେଇ 

    ମଣିଷ କରେଇ ଦିଏ ।


ବାକି ଅଳଙ୍କାର ନଣନ୍ଦଙ୍କୁ ଦେଇ

   ବିବାହ କରାଇ ଦେଲା 

ଯାନି ଯଉତୁକ ଭାର ତୁର ଦେଇ

   ଶେଷେ ସର୍ବସ୍ବାନ୍ତ ହେଲା ।


ନିଜେ ଓପାସରେ ରହିଣ ସେ ଦୁହେଁ 

   ଖାଇବାକୁ ତାଙ୍କୁ ଦେଲେ 

ପୁରୁଣା ଲୁଗାକୁ ନିଜ ଦେହେ ପିନ୍ଧି

   ତାଙ୍କୁ ସବୁ ଯୋଗାଇଲେ ।


ବିବାହର ପରେ ସେଇ ଭାଇମାନେ

   ତାକୁ ଧୋକା ଦେଇଗଲେ 

ବାପା ମାଆଙ୍କର ସବୁ କରଜକୁ

   ତା ମୁଣ୍ଡରେ ଲଦି ଦେଲେ ।

 

ଦୁଆର ମଝିରେ ପ୍ରାଚୀର ଉଠିଲା 

    ତ୍ୟାଗ ତାର ବୁଝିଲେନି 

ଧନ ସମ୍ପତ୍ତିର ପ୍ରାଚୁର୍ଯ୍ୟରେ ବୁଡି

   ଭାଇ ମୁହଁ ଚାହିଁଲେନି ।


ଗର୍ଭଧାରୀ ମାଆ ପାତର ଅନ୍ତର

    କପଟ ଛଳନା କଲା

ସବୁ ସମ୍ପତ୍ତିକୁ ଅନ୍ୟ ପୁଅଙ୍କୁ ସେ

    ବିକ୍ରି ସ୍ବତ୍ତ୍ବେ ଦେଇ ଦେଲା ।


ଘର ଡିହ ବିକ୍ରି କରିବାର ପାଇଁ 

    ଯେବେ ସିଏ କହି ଦେଲେ

ବିଚାରି ସେମାନେ ହତୋତ୍ସାହ ହେଇ

    ଛାଡିବାକୁ ବାଧ୍ୟ ହେଲେ ।


ମାଟି କୁଡିଆଟି ତିଆରି କରିଣ 

    ରହିଲେ ସେ ଖଣ୍ଡେ ଦୂରେ

ସେଇ ଘରେ ପୁଅ ବୋହୂ ସହିତରେ

   ରହିଲା ସେ ଆନନ୍ଦରେ ।


ଦିନ ପରେ ଦିନ ଗଡି ତ ଚାଲିଲା 

    ହେଲା ମାଆ ରୋଗାକ୍ରାନ୍ତ 

ପୁଅ ବୋହୂ ଘୃଣା ଆଖିରେ ଦେଖିଲେ

   କଲେ ଭାରି ହନ୍ତ ସନ୍ତ ।


ଖାଇବା ପିଇବା ଦେଲେ ନାହିଁ କିଛି

    ବାର କଥା କହୁ ଥିଲେ

କେବେ ଅଲକ୍ଷଣୀ ବୁଢୀଟା ମରିବ 

   ମୁହେଁ ମୁହେଁ କହି ଦେଲେ ।


ଖର୍ଚ୍ଚ କରି ପାରିବୁନି ତୋର ପିଛା

    ଯାଉନୁ ତା ପାଖେ ତୁହି

ବଡ ପୁଅ ବୋହୂ ହାତରୁ ଖାଇବୁ

   ଜୀବନ ଛାଡିବ ତହିଁ ।


ସେଇ ବାଟ ଦେଇ ପୁଅ ଯାଉଥିଲା

   ତା ପାଦ ଅଟକି ଗଲା 

ସେଇଠୁ ରୋଗୀଣା ମାଆକୁ ଆଣିଲା

   ରଖି ସେବା ସିଏ କଲା ।


ମନେ ଭାବୁଥିଲା ଜନନୀ ତାହାର

     କୈକେୟୀ ପରିକା ହେଲି

ଏଇ ଜଗତରେ ମୋ ପୁଅର ତ୍ୟାଗ

    କେତେ ଆଜି ବୁଝି ନେଲି ।


ଭରତ, ଲକ୍ଷ୍ମଣ ତ୍ୟାଗର ମହିମା

    ରାମାୟଣ କହି ଦିଏ

ପିତାମହ ଭୀଷ୍ମ ତ୍ୟାଗ ଯେ ଅନେକ

     କଳି ବା ପାରିବ କିଏ ? 


ସ୍ୱାର୍ଥ ଯୋଉଠାରେ ତ୍ୟାଗ କରାଯାଏ

    ସୁଖ ସେଠି ରହିଥାଏ

ସ୍ନେହ, ଶାନ୍ତି, ପ୍ରୀତି ଖୁସିର ମହଲେ

   ତା ସଂସାର ହସୁଥାଏ ।


Rate this content
Log in

Similar oriya poem from Tragedy