Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Chittaranjan Nanda

Children

3  

Chittaranjan Nanda

Children

ସତ୍ୟର ପଥ ଅପୂର୍ବ ପୁଲକ ଦିଏ

ସତ୍ୟର ପଥ ଅପୂର୍ବ ପୁଲକ ଦିଏ

1 min
121



ସଂସାର ପରା ଏକ ଉଛୁଳା ନଈ,

ତୀ ସ୍ରୋତରେ ଯାଏ ସେ ତ ବହି ।

     

ଜୀବନଟା ଅଟଇ ଶୁଖିଲା ପତର,

ଭାସିଥାଏ ସାଥୀ ହୋଇ ସମୟର ।


ନର ବା ବାନର ତାହା ଭୋଗିଥାନ୍ତି,

ଆତ୍ମା ଶରୀରକୁ ଛାଡ଼ି ଚାଲିଯାନ୍ତି ।


ତରୁ, ତୃଣ, କୀଟ, ପତଙ୍ଗ ସମସ୍ତ,

ଜୀବ ଅଛି ଅର୍ଥ, ମୃତ୍ୟୁ ସୁନିଶ୍ଚିତ ।


ଏହା ଅଟେ ତ ଧରମର ବ୍ୟବସ୍ଥା,

ଜୀବନରେ ଆସଇ ଶେଷାବସ୍ଥା ।


ଜଣା ଏହି ମର୍ତ୍ତ୍ୟର ମଣ୍ଡଳରେ,

ପ୍ରାଣ ରହିଛି ମଣିଷ ଦେହରେ ।


ସପନ ସବୁ ମନରେ ଆସୁଥିବ,

ମନେ ବସା ବାନ୍ଧି ହୋଇ ବସିବ ।


ମନ ସପନ ଆଙ୍କେ କେତେ ଛବି,

ଫଳିବା ଆଶାରେ ଯନ୍ତ୍ରଣା ଭୋଗିବି ।


ଭୁଲୁଛେ ମଣିଷ ମାତ୍ରକେ ମରଇ,

ଏହି ଧ୍ରୁବ ସତ୍ୟ କେହି ଟାଳି ନପାରଇ ।


କର୍ମ କରିଲେ ସମାଜ ମଙ୍ଗଳ ପାଇଁ,

ମରି ଅମର ରହନ୍ତି, ସନ୍ଦେହ ତ ନାହିଁ ।


ତେଣୁ ନୀତି ନିଷ୍ଠାରେ କରମ କରିବ,

ପର ଦ୍ରବ୍ଯ ଓ ଶ୍ରମ ଚୋରି ନକରିବ ।


ହେ ପିଲାମାନେ ସର୍ବଦା ମନେ ରଖିବ,

ନ୍ୟାୟବନ୍ତ ହୋଇ ସମୟ କାଟୁ ଥିବ ।


ଗୌରବ ରହିଥାଏ ନିର୍ମଳ ହୃଦୟରେ,

ଭାରି ସିଧା ସାଦା ବେଶ ପୋଷାକରେ ।


ମନୁଷ୍ୟ ହୋଇଛ ଗରବ କେବେ ନକରିବ,

ଅଛୁଆଁ ଅଲୋଡା ବୋଲି କାହାକୁ ନଭାବିବ ।


କାମିନୀ କାଞ୍ଚନ ଲୋଭେ ବିଚଳିତ ନହେବ,

କାନ୍ତା କଥା ମାନି ଜନ୍ମଦାତାଙ୍କୁ କେବେ ନଭୁଲିବ ।

 

ସତ୍ୟର ପଥ, ମିଠାର ମହକ ବିଞ୍ଚି ଦେଇଥାଏ,

ତା ପରଶ ଅମୃତ ପିୟୁଷ, ଅପୂର୍ବ ପୁଲକ ଦିଏ ।



Rate this content
Log in

Similar oriya poem from Children