ସ୍ମୃତିରେ ତୁମେ
ସ୍ମୃତିରେ ତୁମେ
ନିଃଶଦ୍ଦ ନିଶିଥ ଜହ୍ନ ରାତିରେ
ବସି ବାତାୟନ ପାଶେ
କେତେ ଯେ ଅପେକ୍ଷା କରିଛି ତୁମକୁ
ଯେବେ ବି ଭାବନା ଆସେ ॥
ନିଦାଘ ଆସିଛି ଆସିଛି ଫଗୁଣ
ଆସିଛି ହେମନ୍ତ ଶୀତ
ହେଲେ ଆସି ନାହଁ ମୋ ମନ ମାନସୀ
ବିରହରେ ହୋଇ ଶିକ୍ତ ॥
ଶିଶିର ନିଶିରେ କେତେ ମୁଁ ଭିଜିଛି
ସପନ ଭିତରେ ହଜି
ଆଖିରେ ଅପେକ୍ଷା ମନରେ ପିପାଶା
ପାଏନା ତୁମକୁ ଖୋଜି ॥
ଚନ୍ଦ୍ରାୟିତ ରାତି କେତେ ଯେ କଟିଛି
ତୁମକୁ ପ୍ରତୀକ୍ଷା କରି
ତୁମେ ଆସିନାହଁ ଅଳସ ପଦରେ
ଆଖିରେ ମାଦକ ଭରି ॥
ଆସିଥିଲା ଜହ୍ନ କାଲି ନିଶାର୍ଦ୍ଧରେ
କହିଥିଲି ମନ କଥା
ଭାବିଥିଲି ସିଏ କହିବ ତୁମକୁ
ଅନ୍ତର ବେଦନା ବାର୍ତ୍ତା ॥
ଗବାକ୍ଷରେ ଦିଶେ ଶରତ ଚାନ୍ଦଟା
ଖିଲି ଖିଲି ହୋଇ ହସେ
ସମ୍ମୋହିନୀ ତୁମ ରୂପର ଲାବଣ୍ୟ
ତା ହସ ରେ ମୋତେ ଦିଶେ ॥
ମଳୟ ସାଥିରେ ବଉଳର ଗନ୍ଧ
କୋଇଲିର କୁହୁ କୁହୁ
ରଙ୍ଗ ଗୋଲାପରେ ଦେଖୁଥିଲି ମୁହିଁ
ତୁମ ଓଠେ ବୋଳା ମହୁ ॥
ମନ ଭ୍ରମରଟା ସ୍ମୃତିର ବାସ୍ନାରେ
ହେଉଥିଲା ଆନମନା
ଅଙ୍ଗେ ଅଙ୍ଗେ ମୋର ଭରିଯାଉଥିଲା
ତୁମ ସ୍ମୃତି ଉନ୍ମାଦନା ॥