Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Upendra Mahala

Romance Tragedy

3  

Upendra Mahala

Romance Tragedy

ଶୂନ୍ୟ ଛାୟ।

ଶୂନ୍ୟ ଛାୟ।

1 min
218




କେମିତି ଭୁଲି ପାରିବି ସେ ରାତି
ନିର୍ଜନତା ଭାଙ୍ଗୁଥିଲା ନଈର ଗର୍ଜନ
ଜଗି ବସିଥିଲି ଘାଟ ଏକାଏକା, 
ଚାହିଁଥିଲି କାଳେ ଫେରିଆସିବ
ଧର୍ମ ନାଆ, ପାରିହୋଇ ଯିବି 
ତାଳଗଛ ଛାଇ ପରି ଲମ୍ବିଥିବା
ଶୂନ୍ୟଛାୟା ଫୁଲବଗିଚାକୁ
ଖୋଜିବାକୁ ପ୍ରାଣ ସଞ୍ଜୀବନୀ  !!

କେମତି ଭୁଲିପାରିବି ସେ ରାତି !!
ଜୀବନ-ମରଣର ସନ୍ଧିକ୍ଷଣ !!
ନଈକୂଳେ ଅଟକି ରହିଥିଲା ପାଦ 
ଛାତିରୁ ଝରିଥିଲା କେତେ ରକ୍ତ !
ବିକଳରେ ଉଡାଇ ଦେଇଥିଲି 
ଆଶାର ପ୍ରଜାପତିଦଳକୁ 
ନଈ ସେପାଖକୁ, କାଳେ ଶୋଷି
ଆଣିବେ ଦୃଶ୍ୟଛାୟା ଫୁଲରୁ 
ଟୋପାଏ ଅମୃତ ମଧୁ !

କେମିତି ଭୁଲିବି ସେ ରାତି !!
ବୃଥାରେ ହାତଯୋଡି କାକୁତି 
କରୁଥିଲି ଅବୁଝା ନଈ, ଧର୍ମ ନାଆକୁ।
ଥରି ଉଠୁଥିଲା ଦେହ। ବନ୍ଧକୁ ଡେଇଁ
ପଡୁଥିଲା ପାଣି, ଉଛୁଳୁଥିଲା ନଈ।
ତାରା ଆଲୁଅରେ ଚମକୁଥିଲା
ଢେଉଙ୍କ  କୁଂଚକୁଂଚ ପଣତ।
ଅଳସ ଭାଂଗୁଥିଲା ଶୋଇରହି
ଛାୟାପଥ ଭଳି ଛାଇଟିଏ।
ସପଟେ ଛାଇ ଛାଇର ଫୁଲବଣ 
କେବେ ସ୍ପଷ୍ଟ ପୁଣି କେବେ ଅସ୍ପଷ୍ଟ।

ଭାବୁଥିଲି ବସି ଏମିତି ରାତିରେ
ତୁମେ ପଣତ ପାତି କେମିତି ତୋଳି 
ଆଣୁଥିଲ ତାରାଫୁଲ। କହୁଥିଲ
' ଏସବୁ ମୋର, ମୁଁ ଖାଲି ତୁମର।'
ଆକାଶରେ କେବେ କେବେ 
କଳାମେଘ ଦେଖି ଇର୍ଷାକରି କହୁଥିଲ,
'ଗେଂଜିଦିଅନା ଫୁଲଟି ତା ଗଭାରେ, 
ସେ ହୋଇଯିବ ତୁମର !!'
ବିଶ୍ବାସ କରୁ ନ ଥିଲି, କେମିତି
ଖେଳୁଥିଲ ଏତେ ମିଠା ସପନରେ 
ମେଘ ଓ ତାରାଙ୍କ ସହ !!
 
କେମିତି ଭୁଲିବି ଆଜିର ରାତିକୁ !!
ଛାଇର ଫୁଲବଣ ଜୀବନ କି ଆତ୍ମାର
ଛବି ନୁହେଁ। ଏକ ମାୟା, ବହୁରୂପା।
ଦେହ ସହ ଚାଲିଥାଏ ନିରନ୍ତର। 
ମଧ୍ୟାହ୍ନରେ କ୍ଷଣେ ଉଭେଇ 
ଆଖିରେ ମାୟା ଲଗାଏ,
ମଧ୍ୟାହ୍ନର ଶୂନ୍ୟଚ୍ଛାୟା।

କାହାକୁ ଦେଇନି ତ ସେ ଜୀବନ 
ଖାଲି ଏକ ଶୂନ୍ୟ ଆଶ୍ବାସନା !!
କେମିତି ବୁଝନ୍ତା ସେ ପ୍ରାର୍ଥନା ସ୍ବର।

ପାର୍ଥୀବ ନଈସୁଅ ଭାରି ଅମାନିଆ, 
ନିୟତ ଭସାଇ ନିଏ ସମୟକୁ।

ସେତେବେଳକୁ ବାହୁଡି ନ ଥିଲେ
ପ୍ରଜାପତିଦଳ, ଫେରି ନ ଥିଲା ନାଆ।
ପୂବାଶାରେ କିଏ ସିନ୍ଦୁର ବୋଳୁଥିଲା,
ଅବେଳେ ଉଭେଇ ଯାଇଥିଲା
ଶୂନ୍ୟଛାୟା ଭଳି ଫୁଲବଣ।
ରିକ୍ତ ହସ୍ତେ ଫେରିଥିଲି ଘାଟରୁ।

ତୁମ ଲାଗି ଦରଦୀ କଳାମେଘ
ନଇଁ ଆସିଥିଲା ମାଟିଯାଏ, 
ଆଖିରୁ ଢାଳିଥିଲା ଧାରଧାର ଲୁହ।
ତୁମ ଆଖିରେ ଭରି ରହିଥିଲା 
ରହସ୍ୟମୟ ଶୂନ୍ୟଛାୟା
ରଂଗର ବହଳ ନିଦ।
କେମିତି ଭୁଲିବି ଜୀବନର ସ୍ରୋତ
ନିୟତ ଛୁଉଁଛି ସାଗର। ଯେଉଁଠି 
ପାର୍ଥୀବ ଦେହର ଆତ୍ମା ହଜିଯାଏ 
କ୍ଷଣିକେ ଶୂନ୍ୟଛାୟା ସାଜି ଚିରଦିନ।

*******


Rate this content
Log in

Similar oriya poem from Romance