Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Hrushikesh Satpathy

Inspirational

3  

Hrushikesh Satpathy

Inspirational

ରାଜହଂସୀ ପାଇଁ ପଦେ

ରାଜହଂସୀ ପାଇଁ ପଦେ

1 min
363


ରାଜହଂସୀ ମୋତେ ସପନ ଦେଖାଇ

ଲୁଚିଗଲ ରାଜପୁଷ୍କରିଣୀରେ

ତୁମ ପୁଷ୍କରିଣୀ ମାନସରୋବର

ମୁଁ ହଜିଯାଇଛି ସୂକ୍ଷ୍ମ ସାଗରେ ।


ବିନ୍ଦୁସାଗରର ପୌରାଣିକ ଗାଥା

ମୋ' ସୂକ୍ଷ୍ମ ସାଗର ଭିନ୍ନ କାହାଣୀ

କହି ହୁଏ ନାହିଁ ସହି ବି ହୁଏନି

ଦେଇଚାଲେ ଦୁଃଖଭରା ଉଜାଣି ।


ବେଳେବେଳେ ଭାବେ ତୁମ ପୁଷ୍କରିଣୀ

ମାନସରୋବର ମର୍ତ୍ତ୍ୟ ରମଣୀ

କ୍ଷଣକେ କ୍ଷଣକେ ବାଢ଼ି ଦେଇଚାଲେ

ତା' ନିଜ ଅଙ୍କର ସୁରମ୍ୟ ଠାଣି ।


ମାନସରୋବର ମର୍ତ୍ତ୍ୟପାଇଁ ନୁହେଁ

ଜାଣିଛି ତୁମେ ବି ନୁହଁ ମାନବୀ

ମାନବୀ ରୂପରେ ଏ ମର୍ତ୍ତ୍ୟଭୂମିରେ

ଜନମ ନେଇଛ ହୋଇ ଜାହ୍ନବୀ ।


ହଜୁଛି ସିନା ମୁଁ ଖୋଜି ପାଉନାହିଁ

ମୋ' ସ୍ୱପ୍ନ ଭିତରେ ତୁମ ଛବିକୁ

ଛାଇ ବି ଦିଶୁନି , କେମିତି ଭାବିବି

ତୁମ ଛବି ନେଇ ଯିବି ଆଗକୁ ।


ବୁଝି ମୁଁ ପାରୁନି , ଭାବି ବି ପାରୁନି

କିବା ଅପରାଧ ହେଲା ମୋହର

ଜହ୍ନର କୋଳରେ ମଥା ରଖିଲେ ବି

ହୋଇ ପାରିଲାନି ଜହ୍ନ ନିଜର ।


ଭୁଲ୍ କହିଦେଲି ,ଜହ୍ନ ତ ନିଜର

ବରଂ ମୁଁ ଜହ୍ନର ନିଜର ନୁହେଁ

ସେ ସିନା କଲ୍ୟାଣୀ , ମୁଁ ଯେ ଅଭିଶପ୍ତ

ନିର୍ବାଣ ଅଗ୍ନିରେ ନିଜକୁ ଦହେ ।


ଜହ୍ନରେ କଳଙ୍କ ପବିତ୍ର ତୀର୍ଥର

ପଦଯାତ୍ରା ପାଇଁ ସୂଚନା ଦିଏ

ନୁହେଁ ସେ କଳଙ୍କ ବରଂ ପୁଣ୍ୟ ଅଙ୍କ

ଶତାବ୍ଦୀ ଶତାବ୍ଦୀ ଅମର ରହେ ।


ବେଳେବେଳେ ଭାବେ ନିର୍ବାଣ ନେବାକୁ

ସାଂସାରିକ ମୋହ ଆକର୍ଷି ରଖେ

ସଂସାରରେ ମୋର ଶରୀରଟି ସିନା

ତୁମ ଆତ୍ମା ମୋର ନୟନ ଦେଖେ ।


ଏ ନିର୍ବାଣ ଦେହେ ନାହିଁ ଯୋଗଧ୍ୟାନ

ହୁଏତ ମହାପାତକୀ ମୁଁ ଜଣେ

ତୁମେ ତ ସୁଗନ୍ଧା , ସୁରଭିରେ ଛନ୍ଦା

ତପୀ ମୁଁ ହେବି ତୁମର ସନ୍ଧାନେ ।


ଏଥିରେ ଜହ୍ନର ଦୋଷ କିଛି ନାହିଁ

ସବୁ ଦୋଷ ମୋର ଭାଗ୍ୟରେଖାର

ନିୟତି ନିୟମେ ବନ୍ଧା ସେ ଅନିନ୍ଦ୍ୟା

ନାହିଁ ତା' ପାଖରେ ବାଛବିଚାର ।


Rate this content
Log in

Similar oriya poem from Inspirational