Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Kamala Satpathy

Inspirational

3  

Kamala Satpathy

Inspirational

ପାଠ ଶାଠ ଲୋଡା ନାହିଁ

ପାଠ ଶାଠ ଲୋଡା ନାହିଁ

2 mins
263



“ଦେଖ ଦେଖ, ପୁଅ ପଢୁନାହିଁ ପାଠ”

କହିଲେ ଘରଣୀ ରାଗି

“ପରୀକ୍ଷା ହେଲାଣି ମୁଣ୍ଡ ପରେ, ହେଲେ

ବୁଲୁଛି ଅତର ମାଖି ।

ଇଂରାଜୀ ହେଉନି, ଗଣିତ ହେଉନି

ହେଉନି ବି ମାତୃଭାଷା

ପରୀକ୍ଷାର ଫଳ ବାହାରିଲା ପରେ

ହେବ ନିଶ୍ଚେ ଲୋକହସା ।

ମାଷ୍ଟ୍ରେ କହୁଛନ୍ତି ପାଠେ ନାହିଁ ତା’ର

ମନ ଧ୍ୟାନ ରୀତି ନୀତି

ରାଜନେତା ପରି ବଡ ବଡ କଥା

କହୁଛି ବୁଲି ସେ ନିତି ।

ଟାଉଟର ପରି ରଙ୍ଗଢଙ୍ଗ ତା’ର

ପକାଏ କଥାରେ ସର

ଆଜହୁଁ ଏମିତି ହୋଇଲେ କେମିତି

କରିବ ଘରସଂସାର ?

ଚାକିରିର ଯାହା ଅବସ୍ଥା ହେଲାଣି

ମିଳିବ କି ତାକୁ କାହିଁ !

ଏବେଠୁ ତାଗିଦା ନକଲେ ଜାଣିଥା

କାନ୍ଦିବ କବାଟ ଦେଇ ।“

“କାହିଁକି ମିଛରେ ଭାବନା କରୁଛ ?” 

କହିଲେ ଗୃହସ୍ଥ ହସି

“ଚାକିରି କରି କେ ସରଗ ଗଲାଣି

ବେକାରେ ଚିନ୍ତୁଛ ବସି !

ଆମ ବେଳେ ବି.ଏ., ଏମ୍.ଏ ବୋଲି କେତେ

ମିଳୁଥିଲା ସନମାନ

ଏବେ କିନ୍ତୁ ବି.ଏ., ଏମ୍.ଏ ବାଲା କୁଲି 

ମୂଲିଆ ସଙ୍ଗେ ସମାନ ।

ଯେତେ ଡିଗ୍ରୀଧାରୀ, ଦେଖ ଘିରି ଘିରି

ବୁଲୁଛନ୍ତି ରାସ୍ତା ଘାଟେ

ସେମିତିଆ ଦିନ ମୋ ପୁଅ ବି ଦେଖୁ

ଚାହିଁବି ନାହିଁ ମୁଁ ମୋଟେ ।

ଠିକ୍ ଚିହ୍ନିଛନ୍ତି ମାଷ୍ଟର ତାହାର

କରିବ ସେ ରାଜନୀତି

ଥରେ ମିନିଷ୍ଟର ହେଇଗଲେ ବସି

ଖାଇବେ ତା’ ପୁଅ ନାତି ।

ସେତିକି କେବଳ ନୁହେଁ ପ୍ରିୟତମା

ଆହୁରି ଶୁଣିଯା’ କଥା

ରାସ୍ତାଘାଟେ ମୁଣ୍ଡ ଉଠେଇ ଚାଲିବ

ହେଇ ମିନିଷ୍ଟର ମାତା ।

ସହରର ଯେତେ ଛକ ଜାଗା ଅଛି

ଶୋଭା ପାଇବ ମୋ ମୂର୍ତ୍ତି

ମୃତ୍ୟୁ ପରେ ମୋର ଗଳେ ଫୁଲହାର

ପାଉଥିବି ନିତି ନିତି ।

ମୋ ପରି ପାଇକି ଚାକିରିଆ ପୁଅ

କି ଲାଭ ପାଇଲେ ବାପା !

ବଞ୍ଚିଥିଲା ବେଳେ ଚିହ୍ନିଲେନି, କାହିଁ

ଉଠିବ ମରିବା କଥା !

ସହର କଥା ତ ରହୁ ବହୁ ଦୂରେ

ଭିଟାମାଟିରେ କି ଗୋଟେ

ମୂର୍ତ୍ତିଟେ ବସେଇ ଫୁଲହାରଟିଏ

ପିନ୍ଧେଇ ପାରିଛି ସତେ ?

ଦରକାର ନାହିଁ ପାଠ ପଢାପଢି

ବୁଲୁଥାଉ ପୁଅ ମୋର

ସାଙ୍ଗଦୋସ୍ତି ସହ ମଉଜ କରିକି

ବଢାଉ ନିଜ ଆସର ।

ବର୍ତ୍ତମାନ ଚିନ୍ତା ଛାଡିଦେଇ କର

ସୁନେଲି ଭବିଷ୍ୟ ଚିନ୍ତା

ସେଇ ସ୍ୱପ୍ନ ଦେଖ, ଯୋଉଦିନ ନାମ

ନେଉଥିବେ ମୋର ନେତା ।

ଜନ୍ମଦିନ ସାଙ୍ଗେ ମରଣର ଦିନେ

ହୋଇବ ସର୍କାରୀ ଛୁଟି

ସେ ଛୁଟିରେ ସାରା ରାଇଜର ଲୋକେ

କରୁଥିବେ ଘରେ ପାର୍ଟି ।

ତିରିଶ ବର୍ଷର ଚାକିରି କାଳରେ

କରି ନପାରିଛି ଯାହା

ପୁଅର ଶାସନ କାଳରେ ତାହାର

ମଜା ମୁଁ ଲୁଟିବି, .. ଆହାଃ !

ପଛୁଆ ବୁଦ୍ଧିରେ କରିବିନି ଆଉ 

ତାଗିଦା ପାଠର ପାଇଁ 

ଏ ରାଜ୍ୟର ରାଜା ହେବା ପାଇଁ ପ୍ରିୟେ

ପାଠଶାଠ ଲୋଡା ନାହିଁ।

-0-


Rate this content
Log in

Similar oriya poem from Inspirational