Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Jayashree Maharana

Tragedy Thriller Others

4  

Jayashree Maharana

Tragedy Thriller Others

ନିଷ୍ଠୁର ନିଦାଘ

ନିଷ୍ଠୁର ନିଦାଘ

1 min
196



ବଡ଼ ବିଚିତ୍ର ଏ ବିଶାଳ ସଂସାର

ପ୍ରକୃତିର ସରଂଚନା

ନାନା ରୂପେ ଧରା ସଜ୍ଜିତ ହୁଏନା

ଋତୁଚକ୍ର ଧାରା ବିନା ।


ଋତୁ ପରେ ଋତୁ ପଦାର୍ପଣ କରି

ଭିନ୍ନ ଅନୁଭୂତି ଭରି

ଭୂମିଠାରୁ ଭୂମା ଖେଳାଇଦିଅନ୍ତି

ଅନୁପମ ଶୋଭାଶିରୀ ।


ବିବିଧ ବର୍ଣ୍ଣରେ ସଜାଇ ମହୀକୁ

ଫେରିଗଲା ମଧୁମାସ

ଦେଖାଉଛି ଠାଣି ନିଷ୍ଠୁର ନିଦାଘ

ହା ହା କାର ଚଉପାଶ ।


ସୂର୍ଯ୍ୟଙ୍କ ପ୍ରଖର ରଶ୍ମିରେ ତାପିତ

ସବୁଜିମା ଶୂନ୍ୟ କ୍ଷିତି

ଧୂଳି ଧୂସରିତ ବିବର୍ଣ୍ଣ ବସୁଧା

ସନ୍ତାପିତ ଜୀଵଜାତି ।


ଉତ୍ତପ୍ତ ଝାଞ୍ଜିର ଅବାଧ ସ୍ପର୍ଶରେ

ଜର୍ଜରିତ ତନୁମନ

ପାଦପେ ପତ୍ରାଦି ଅର୍ଦ୍ଧମୃତ ପ୍ରାୟ

ହଜିଅଛି ସୁଖ ଦିନ ।


ନଦୀ ପୁଷ୍କରିଣୀ ଶୁଷ୍କ ହୋଇଲେଣି

ଅସହ୍ୟ ଯେ ଜଳକଷ୍ଟ

ନିରସ ମାଟିର ଅସରନ୍ତି ଆଶା

ବର୍ଷା ଝରି ହେବ ତୁଷ୍ଟ । 


ନାହିଁ ମାଦକତା କାହାରି ହୃଦୟେ

ଗ୍ରୀଷ୍ମ ହୋଇଲାଣି କାଳ

କାଳ ବୈଶାଖୀର କରାଳ ରୂପରେ

ଅସ୍ତବ୍ୟସ୍ତ ଧରାକୋଳ ।


ନିଦାଘ ଦେଉଛି ଦାରୁଣ ଆଘାତ

ହସୁଅଛି ଅଂଶୁଘାତ

ନିରୀହ ମଣିଷ ପଶୁ ପକ୍ଷୀ କୀଟ

ଗଛଲତା ଭୀତତ୍ରସ୍ତ ।


ଦୀର୍ଘସ୍ଥାୟୀ ନୁହେଁ ନିଦାଘ ଆୟୁଷ

ଚାଲିଯିବ ଖେଳସାରି

ସ୍ୱାଗତ କରିବ ବରଷା ଋତୁକୁ

ଜଳଧାର ଯିବ ଝରି ।


ହସିବ ଧରିତ୍ରୀ ଭୁଲିଯିବ ବ୍ୟଥା

ଦେଉଅଛି ଗ୍ରୀଷ୍ମକାଳ

ନିୟତିର ନୀତି ନିଦାଘର ସ୍ଥିତି

ଭୋଗିବାକୁ ହେବ ଫଳ ।



Rate this content
Log in

Similar oriya poem from Tragedy