Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Birakishore Nayak

Tragedy Inspirational

3  

Birakishore Nayak

Tragedy Inspirational

ନିଜକୁ ମାଗୁଛି ନିଜେ ଅନୁମତି

ନିଜକୁ ମାଗୁଛି ନିଜେ ଅନୁମତି

1 min
110



ମଣିଷ ତ ଆମେ ତାକୁ ହିଁ କହିବା

    କରେ ଯିଏ କାର୍ଯ୍ୟ ଵୁଝି,

ବିବେକ ଖଟାଇ ଠିକ କର୍ମ ପାଇଁ

    ମନକୁ କରାଏ ରାଜି ।


ପ୍ରତ୍ୟେକ ଦିଗକୁ କଷଟି ପଥରେ

    ପରଖିବାକୁ ତ ହୁଏ,

କାର୍ଯ୍ୟ ଆରମ୍ଭରୁ ପାପ ପୂଣ୍ୟ କଥା

   ବିଚାର ବୁଝାଇ ଦିଏ ।


ଜୀବନେ ଲଭି ମୁଁ ବହୁ ଅଭିଜ୍ଞତା

   କାର୍ଯ୍ୟ କରେ ଭାବି ଚିନ୍ତି,

ପ୍ରତି କାର୍ଯ୍ୟ ପାଇଁ ନିଜକୁ ମାଗୁଛି

   ନିଜେ ପରା ଅନୁମତି ।


ମଣିଷ ଜୀବନେ ବାଟ ଚାଲୁ ଚାଲୁ

   ଅଜାଣତେ ଭୁଲ ହୁଏ,

ଜାଣି ଜାଣି ଯିଏ ଭୁଲ କରିବସେ

   ସିଏ କ୍ଷମଣୀୟ ନୁହେଁ ।


ସତ୍ୟ ପଥେ ଯିବା ଅତି କଷ୍ଟକର

    ଜାଣି ମୁଁ ନେଇଛି ବାଛି,

ନିଜକୁ ମାଗୁଛି ନିଜେ ଅନୁମତି

    ପ୍ରତି କର୍ମେ ନିତିପ୍ରତି ।


ମଣିଷପଣିଆ ଜାଗ୍ରତ ରହିବ

   ଉଚିତ କରମ କଲେ,

ଉଦଭ୍ରାନ୍ତ ହୋଇ ଆଗେଇ ଚାଲିଲେ

   ହେବ ଭୁଲ କାଳେ କାଳେ ।


ଏମିତି ଜୀବନେ ସ୍ୱୟଂକ୍ରିୟ ଭାବେ

   ହୁଏ ବେଳେ ବେଳେ ତ୍ରୁଟି,

ପରିଣାମ ତାର ଭୋଗିବାକୁ ପଡେ

   ଇଏ ତ କର୍ମର ରୀତି ।


ପ୍ରେମ ହୋଇଯାଏ ଜାଣିହୁଏ ନାହିଁ

   ଭାବିବା ପୂର୍ବରୁ କିଛି,

କିଏ ଠକିଯାଏ କାହାର ରହେ ତ 

   ଚିରଦିନ ପାଇଁ ବଞ୍ଚି ।


ନିଶା ସେବନରେ ମଣିଷ ହରାଏ

   ବିଚାର କରିବା ଶକ୍ତି,

ବହୁ ଅଘଟଣ ଘଟେ ଦୁନିଆରେ

    ଏ ଆଖି ଦେଖୁଛି ନିତି ।


ଆଧୁନିକତାର ପରଶେ ମଣିଷ

   ଯାଉଛି ଅତୀତ ଭୁଲି,

ପୂର୍ବ ପୁରୁଷଙ୍କ ସଂସ୍କୃତି ଉଡ଼ିଛି

   କନା ପଡ଼ିଅଛି ଖାଲି ।


ନିଜପାଇଁ ଭଲ ସଂସାର ପାଇଁ ବି

   ଉଚିତ କର୍ମର ଫଳ,

ନିଜକୁ ପଚାରି ସବୁ କାମ କଲେ

   କେବେ ହେବନାହିଁ ଭୁଲ ।


   

    

    

    

    

    

    


Rate this content
Log in

Similar oriya poem from Tragedy