Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Anupama Sahu

Abstract

4  

Anupama Sahu

Abstract

ନଈ

ନଈ

1 min
361



॥୧॥

ଅନବରତ ଝରୁ  

ପାଷାଣର ଛାତିରୁ

ଅଖିଳ ଜୀବନର ବାହକ ।

ଜଗତର ହିତରେ 

ଥାଉ ତୁ ନିରନ୍ତରେ

ଅମୃତସମ ପୟଦାୟକ ॥

॥ ୨॥

ନାମ ତୋହର ନଈ 

ମଧୁର ଗୀତ ଗାଇ

ଗିରି କୋଳରୁ ହେଉ ଜନମ ।

ଦେଇ ଶୀତଳଜଳ 

ପାଳୁ ଜୀବ ସକଳ

ପୂଣ୍ୟ ସଲିଳା ସାଧି ଧରମ ॥

॥ ୩॥

ଦୁଇ ତଟ ଦେଶରେ 

ଅପୂର୍ବ ଶୋଭା ଧରେ

ଦର୍ଶନେ ଶାନ୍ତ ହୁଏ ନୟନ ।

ଦୁଃଖ ସୁଖକୁ ଧରି

ନିମ୍ନଗା ସୁକୁମାରୀ

ଆପଣା ଧର୍ମ କରେ ପାଳନ ॥ 

॥ ୪॥

ବାଧାବନ୍ଧନ ଛେଦି

ବନ୍ଧୁର ପଥ ଭେଦୀ

ମିଳିତ ହୋଇ ସଖୀ ସହିତ ।

କଳେବର ବଢାଇ

ଦୁଇ କୂଳକୁ ଧୋଇ

ଗାଉଛି କଳକଳ ସଂଗୀତ ॥

॥ ୫॥

ପଶୁପକ୍ଷୀ ସ୍ଥାବର

ତରୁ ତୃଣ ଆବର

କୃତଜ୍ଞ ଭାବବହି ହୃଦରେ ।

କରନ୍ତି ଉଚ୍ଚାରଣ

ସଶ୍ରଦ୍ଧ ଜୟଗାନ

ନାନାପ୍ରକାର ଶୁଭଶଦ୍ଦରେ ॥ 

॥୬॥

ଧୂସର ଏ ମାଟିର 

ସେ ପରା ଯାଦୁଗର

ସବୁଜିମା ଖେଳାଏ ମରତେ ।

ପଲ୍ଲୀ ଗ୍ରାମ ନଗର

ଶସ୍ଯ କ୍ଷେତ୍ର ପ୍ରାନ୍ତର

ସେନେହେ ଛୁଇଁ ଧାଏଁ ନିରତେ ॥

॥୭॥

ଗଭୀର ତୁମ ଜଳେ 

ମତ୍ସ୍ୟମଗର ଖେଳେ 

ମହାଆନନ୍ଦେ କେଡେ ସୁଖରେ ।

ତୁମେ କଲ୍ୟାଣମୟୀ

ନିଖିଳ ପ୍ରାଣଦାୟୀ

ବଞ୍ଚାଇ ଅଛ ଜଳଚ଼ରରେ ॥

॥ ୮॥

ଶିଳ୍ପବାଣିଜ୍ୟ ପାଇଁ

ମୂଳ ଅଟଇ ନଈ

ପ୍ରଗତି ସଭ୍ୟତାର ଧାରକ ।

ବିଦ୍ୟୁତଶକ୍ତି ଦାନେ

କାରଖାନା ନିର୍ମାଣେ

ବିଜ୍ଞାନ ଜୟଯାତ୍ରା ବାହକ ॥

॥୯॥ 

ତଟଦେଶ ତୋହର

ସୁଷମାର ଆଗାର

ସୁରମ୍ୟ ଦେବାଳୟ ଶୋଭିତ ।

ପୁଣ୍ୟତୋୟା ଜନନୀ

ଶୁଦ୍ଧାମୟୀ ପାଵନୀ

ଗିରିବର ନନ୍ଦିନୀ ସରିତ ॥

॥୧୦॥

କେବେ ଗୋ ଭୟପ୍ରଦା

ଭୀତି ଆଣୁ ସର୍ବଦା

ଭୀମକାନ୍ତା ସ୍ଵରୂପା ବନ୍ୟାରେ ।

ଧନଜୀବନ ନାଶ

ମାନବେ ଦେଉ କ୍ଲେଶ

ନିମ୍ନଗା ନମେ ତୋର ପୟରେ ॥



Rate this content
Log in

Similar oriya poem from Abstract