Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Lata Behera

Abstract

4  

Lata Behera

Abstract

ନିଃସଙ୍ଗ ଜୀବନ

ନିଃସଙ୍ଗ ଜୀବନ

1 min
393



ଏଇ ସମାଜରେ ନିଃସଙ୍ଗ ଜୀବନ

ବଡ କଷ୍ଟ ଲାଗିଥାଏ

ଯିଏ ରହିଥାଏ ସିଏ ଜାଣିଥାଏ

କେମିତି ବଞ୍ଚିଛି ସିଏ ?


କେତେ ଲୋକ କେତେ କଥା କହୁଥାନ୍ତି 

ସହିବାକୁ ପଡ଼ିଥାଏ

ନିନ୍ଦା ଅପବାଦ ମୁଣ୍ଡେ ଲଦି ଦେଲେ

ନୀରବ ବି ରହେ ସିଏ ।


ନା କାହାକୁ କିଛି ଉତ୍ତରଟି ଦିଏ

ମଥାପାତି ରହିଥାଏ

ଯେତେ ଦୁଃଖ କଷ୍ଟ ଯନ୍ତ୍ରଣା ବି ଆସୁ

ଲୁହେ ହସୁଥାଏ ସିଏ । 


ଜାଣିଛି ନିଃସଙ୍ଗ ଜୀବନଟା ତାର

ଆଜି ଅଭିଶପ୍ତଟିଏ

କେଉଁ ଜନମର କେଉଁ ଦୋଷ ଲାଗି

ଭୋଗୁଅଛି ଆଜି ସିଏ ।


କପାଳର ଲେଖା ହେବନି ଅନ୍ୟଥା

ନା ଦୁଃଖ ସେ କରିଥାଏ

ଯାହା ତା' କପାଳେ ଲେଖା ହେଇଅଛି

କାଟି ବା ପାରିବ କିଏ ?


ନିଃସଙ୍ଗ ଜୀବନ ଯେମିତି ମଧୁର 

ସେତିକି ବି କଷ୍ଟ ଥାଏ

ବାର୍ଦ୍ଧକ୍ୟ ଜୀବନେ ସେବା ପାଇଁ ପୁଣି

ଲୋଡ଼ା ଥାଏ ସାଥୀଟିଏ ।


ଯାହାର ଜୀବନେ ସାଙ୍ଗଟି ନଥାଏ

ନିଃସଙ୍ଗ ଜୀବନ ସିଏ

ଏମିତି ଜୀବନ କେତେ ଯେ ବିଧାତା

କପାଳରେ ଲେଖିଥାଏ ।


ଜୀବଜନ୍ତୁ ଦେଖ ପଶୁପକ୍ଷୀ ଆଦି

କୀଟ ଠାରୁ ବ୍ରହ୍ମ ଯାଏ

ନିଃସଙ୍ଗ ଜୀବନ ଯିଏ ବିତେଇଛି

କଷ୍ଟ ଟି ପାଇଛି ସିଏ ।


ମଣିଷ ଅଟଇ ସାମାଜିକ ପ୍ରାଣୀ

ସାଙ୍ଗ ତାର ରହିଥାଏ

ଯୁଆଡେ ଗଲେ ବି ସାଙ୍ଗ ସାଥୀ ନେଇ

ଖୁସିରେ ରହଇ ସିଏ ।


ଧନ ଯୌବନ କ୍ଷଣସ୍ଥାୟୀ ଅଟେ

ଚିର ରହେ ନାହିଁ ସିଏ

ଶେଷ ସମୟରେ ନିଃସଙ୍ଗ ଜୀବନ

ବଡ କଷ୍ଟ ଦେଇଥାଏ ।


ସେ କଷ୍ଟୁ ଲାଘବ ହେବା ପାଇଁ ତାର

ସାଥିଟିଏ ଲୋଡ଼ାଥାଏ

ଶେଷ ସମୟରେ ସେଇ ସାଥୀ ପୁଣି

ନା ସଙ୍ଗରେ ତା'ର ଯାଏ ।


ଆସିଛି ନିଃସଙ୍ଗ ଯିବ ବି ନିଃସଙ୍ଗ 

ନିଃସଙ୍ଗ ଜୀବନ ଇଏ

ନିଃସଙ୍ଗରେ ରହି ନିଃସଙ୍ଗର ସ୍ମୃତି 

ସିଏ ତ ସାଉଁଟିଥାଏ ।



Rate this content
Log in

Similar oriya poem from Abstract