Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Chittaranjan Nanda

Abstract Action Classics

4  

Chittaranjan Nanda

Abstract Action Classics

ମୁଁ ମଣିଷ, ମତେ ଇଜ୍ଜତ ଦିଅ

ମୁଁ ମଣିଷ, ମତେ ଇଜ୍ଜତ ଦିଅ

1 min
357


ଜନମ ମୋହର ଏଇ ସଭ୍ୟ ବିବେକୀ

ଉଚ୍ଚ ମଣିଷ ଜାତିରେ 

ପ୍ରକୃତିର ଦରବାରରେ ନାହିଁ କିଛି ପରା

ଭେଦଭାବ ମଣିଷ ଭିତରେ ।


ତାମସ ହେଉ ରାଜସ ହେଉ, ପ୍ରକୃତିକୁ 

ଧରି ସର୍ବେ ଆସିଛେ

ବିବେକ ହରାଇ ମତିହୀନ ହୋଇ ଅନ୍ୟାୟ 

ଘୃଣ୍ୟ କାମ କରୁଛେ ।


ଧରମ ସର୍ବଦା ସ୍ଥିର, ନିୟମ ହୁଏ ଅସ୍ଥିର, 

କାରଣ ଅସ୍ଥିର ମଣିଷ

କେତେ କେତେ ମନ୍ଦ କାର୍ଯ୍ୟ କରି ଏ ମଣିଷ 

ନକରେ ଅବଶୋଷ ।


ଜଡ଼ିତ ରହି ହୀନ ଅତି ସ୍ଵାର୍ଥପରତାରେ  

ନଦେଖଇ ପରର ଦୁଃଖ

ଦଳିତ ବୋଲି କହୁଛ, କି କଷ୍ଟ ପାଉଛୁ

ନଦେଖି କି ପାଉଛ ସୁଖ ।


ମୋ ପୃଥିବୀ, ଏଠି ମୋ ଘର ଏଇ 

ସମାଜ ମୋ ସଂସାର

ଗଣତନ୍ତ୍ର ମହାନ୍, ନାଗରିକ ମୁଁ ପରା 

ପ୍ରଗତିଶୀଳ ରାଷ୍ଟ୍ରର ।


ମୋ ଦେଶ ମହାନ୍, ସରକାର୍ ମହାନ୍, 

ମୁଁ କହେ ପ୍ରତିଦିନ

ଆଜି ବିଜ୍ଞାନ କରିଛି ଆଲୋକିତ ମୋ 

ଦେଶର କୋଣ ଅନୁକୋଣ ।


ସଭ୍ୟତାର ମହାମନ୍ତ୍ରରେ ପରା ମୋ 

ଦେଶବାସୀ ଆଜି ଦୀକ୍ଷିତ

ମୁଁ କାହିଁକି ଆଜି ଘନ ଅନ୍ଧାରର 

ଅମାରେ ଯନ୍ତ୍ରଣା ଜର୍ଜରିତ ।


ଏଠି କିଏ ନିଜ, ପର କିଏ, ମଣିଷ ମନରେ 

ମନରେ ଦ୍ୱନ୍ଦ ଓ ସନ୍ଦେହ ନେଇ

ଅଧର୍ମରେ ଯାଇ, ବିନା କାରଣରେ ନିରୀହ 

ଉପରେ ଅତ୍ୟାଚାର କରେ ସେହି ।


ହେ ନିଜ ସୃଷ୍ଟ ଉଚ୍ଚ ଜାତିର ମଣିଷ କିଛି 

ତ ଦେଇନ ସବୁ ତ ନେଇଛ

ଆଜି ବଡ ପଣ ଦେଖାଉଛ କିଆଁ କୁହ 

ମୋତେ କରି ସବୁଥିରୁ ବଞ୍ଚିତ ।


ମୋ ସରଳତା ମୂର୍ଖାମୀ ଯୋଗୁ ମୋତେ 

ତୁମେ ଦଳିତ କହୁଛ ଛଳେ

କେତେ ଦିନ କୁହ ମୁଁ ରହିବି ହତଭାଗା, 

ଦଳିବ ତୁମ କ୍ଷମତାର ବଳେ ।


ହେ ବିବେକୀ ଉଚ୍ଚ ଜାତିର ମଣିଷ ଭାଇ 

ଉଚ୍ଚ ବୋଲାଉଛ ସମାଜରେ 

ନାହିଁକି ସମ୍ବେଦନାଶୀଳତା, ମୋ ଅନ୍ତର 

ଦୁଃଖ ସବୁକୁ ଭାବ ମନ ମଧ୍ୟରେ ।


ଇଶ୍ୱରତ ସମସ୍ତଙ୍କର, ତାଙ୍କୁ ଜଣା ତ 

ମୋ ହୃଦୟର ବେଦନା

ନିତି ପୂଜୁଛି ସ୍ନେହ ଶ୍ରଦ୍ଧାରେ ତାଙ୍କୁ, ଭାବେ

ଏ ମଣିଷ କିଆଁ ମୋତେ ଇଜ୍ଜତ ଦିଏନା ।

 

ସଂସାରରେ ତାରକ ନାରକ ହାରକ ଦୟାର 

ସିନ୍ଧୁ ନାମ ପରା ବୋଲାଉଛ 

ସବୁଥିରୁ ଦଳିତକୁ ବଞ୍ଚିତ କରି ଉତ୍ତର ଦିଅ

କେଉଁ ଯଶ ବାନା ଉଡାଉଛ ।


Rate this content
Log in

Similar oriya poem from Abstract